Dosah signálu Parrotu Bebop při ovládání Skycontrollerem

| Igor Vlahovič

Předchozí test dosahu signálu dronu Parrot Bebop pomocí smartphonu nedopadl zrovna nejlépe. Provedl jsem tedy i první test dosahu řídícího a video signálu pomocí Skycontrolleru. Zde testy budou minimálně tři, aby se zjistil tzv. průměr dosahu.Výrobce udává až 2 km dosah na řídící signál. Jak to tedy ve skutečnosti u prvního testu bylo a co jsem zjistil?

test dosahu parrot bebop skycontroller

U testu mi asistovali kolegové Dušan Růžička a Jan Hradil. Jan točil záznam a Dušan doprovázel Bebop při jeho letu. Zdroj: Droncentrum

Příprava testu mimo obydlenou oblast

Místo jsme vybrali tak, aby šlo o naprosto volný a rovný terén bez překážek, mimo obydlenou oblast. A také jsme čekali na mírný vánek. Při silném větru nemá takový test cenu provádět. Model se snaží díky GPS držet pozici, ale má velké odchylky.

Místem testu se tak staly černovické terasy v Brně. Nejprve se musel model připravit na test. Tedy plně nabít akumulátory, vše zkontrolovat. Pak již proběhlo zapnutí dronu, pak Skycontrolleru a mobilního telefonu s WiFi a aplikací FreeFlight 3. Poté, co se vše spárovalo a naskočil obraz, musel jsem provést kalibraci geomagnetického senzoru. Teprve potom byl model připravený k letu.

Postup byl následující. Po startu z místa vzletu (Home Pointu) jsem letěl a držel jsem se asfaltové cesty. Kolega následoval Bebop na skládacím kole a hlídal jeho pozici. Výška letu byla do 6 m nad povrchem. Bylo dohodnuto, že jakmile ztratím video přenos, zastavím se a zaeviduje se vzdálenost. Pokud bude nadále řídící signál funkční, poletím dle navigace kolegy dále po cestě. K tomu pak sloužilo hlasité hands free na mém telefonu.

Videosignál nemá dostatečný dosah, musel pomoci navigátor

Před letem jsem nastavil ruční výběr WiFi sítě. Aby se model nechtěl náhodou přihlašovat i do sítě 5.8 GHz automaticky.

Po startu jsem tedy letěl nad cestou a kolega model následoval. Video signál vypadl po dosažení 230 m od HP. Pak se spojení ztratilo, avšak řídící signál byl stabilní. A tak nastala ta pravá zábava.

dosah skycontrolleru

Igor ukazuje na to, že deklarovaný dosah 2km je celkem k ničemu, když se vám stejně dříve vybije baterie. Zdroj: Droncentrum

Kolega mi vždy upravil směr nad komunikaci a pak jsem letěl vpřed. A tak probíhala neustálá komunikace mezi mnou a navigátorem.

Problém byl, že akumulátor v modelu vydrží kolem 10 minut. Posun vpřed byl pomalejší s ohledem na bezpečnost a navigaci. Až do vzdálenosti 550 m, poté jsem s modelem jedním příkazem bezpečně přistál. Takže spojení bylo stále aktivní.

Záznam testu dosahu Parrot Bebop

 

 

Vypadá to, že dosah řídícího signálu pomocí Skycontrolleru je opravdu vyšší než s mobilním zařízením. Avšak i po prvním testu jsem dospěl k těmto postřehům:

  • pokud bych letěl plný výkon, na jeden akumulátor bych zcela jistě dosáhl vzdálenosti 2 km, pokud by bylo stálé spojení
  • ovšem z této dosažené vzdálenosti by se pravděpodobně model nestačil vrátit na místo vzletu (pokud by navíc foukal silnější vítr). Přistál by na vybitý akumulátor
  • pokud nebude dosah obrazového signálu stejně silný, pak postrádá smysl létat tak daleko. Pokud nevidím, kde jsem, a nemohu se alespoň orientovat…
  • na displeji se nezobrazovala vzdálenost od bodu vzletu. Pouze výška a rychlost pohybu. Přitom GPS bylo aktivní, aktualizace byla provedena, kalibrace taktéž
  • dle předpisů se stejně musí létat na přímou viditelnost modelu
  • když pustím i tak model z dohledu a nebudu na něm mít GPS lokátor a model někde přistane / zaletí, je velká pravděpodobnost ztráty. Jediná možnost je mít doprovod, jako jsem měl já u tohoto testu
  • vizuální kontakt s modelem je zhruba do 150 m. A to za ideálních podmínek

Tento test je tedy za námi. Další testy potvrdí nebo vyvrátí dosažené údaje.

Komentáře (0)Vstup do diskuse