Drony jako létající billboardy
Drony byly využity již pro doručování balíků, donášení jídla nebo televizní vysílání. Jaké je nové využití dronů? Létající billboardy…
„Lidé jsou tímto konceptem nadšeni,“ říká Eugene Stark, zakladatel společnosti Hoovy, která se zabývá připevňováním transparentů na různě velké drony, při veletrzích nebo jiných akcích. A nutno podotknout, že se v tomto businessu točí velké peníze.
„Když jsem poprvé začal létat, představa byla létat za 100$ za den,“ řekl Raj Singh, zakladatel DroneCast – business zabývající se drony jako létajícími reklamami, který odstartoval v dubnu 2014. „Již jsme dostali větší nabídky, třeba 25 000$ za 4 hodiny.“ Jeho klienti jsou například Sony nebo Dave and Buster Entertainment. Také spolupracoval s NFL (National Football League) a hudebními festivaly. Z těchto událostí poté vysílal živě pomocí dronu.
Drony vs. vzducholodě
Drony mají výhodu nad jinou formou reklam ve vzduchu – vzducholodě. A to sice, jsou menší a tudíž podstatně hbitější. „Můžeme létat níž k zemi a nemusíme být tak vysoko,“ řekl Stark. „Můžeme létat tam, kde tradiční metody inzerce nemohou.“
„Reklama dronem“ však stále nemůže konkurovat velikosti vzducholodě, nebo dokonce velkému billboardu. Firmy Hoovy a DroneCast říkají, že jejich banery jsou velké asi 2 metry, zatímco vzducholoď Goodyear je dlouhá 75 metrů.
„Nedosáhneme tolika zobrazení reklamy jako vzducholoď,“ říká Stark. „Avšak lidé, kteří vidí dron, jsou mnohem ovlivněnější reklamou.“
Jak to všechno začalo?
Ještě před tím, než Stark začal pracovat u Hoovy, pracoval s týmem na projektu SpaceX. Nápad na založení Hoovy přišel, až když létal se svým dronem kolem parku během probíhajícího basketbalového zápasu.
„Další věc, kterou vím, je ta, že hráči přestali hrát basketbal a začali sledovat dron,“ řekl.
Stark říká, že když létá s dronem na akcích, lidé vidí dron z velké dálky, což v nich vzbudí zvědavost a chtějí, aby se k nim dron dostal blíž. To má za následek větší otevřenost reklamě. „Drony je přitáhnou,“ řekl Stark. „potom se lidé začnou ptát, na daný produkt.“
Budoucnost propagace pomocí dronů
Avšak zakladatel DroneCast má obavy. „Věřím, že se drony v průběhu tří nebo čtyř let stanou samozřejmostí. Ale nemyslím si, že společnosti jako Dave & Buster zaplatí 25 000$ za reklamu dronem.“ To je také důvod, proč Singh rozšiřuje svoji působnost nad rámec létajících banerů.
„Pomocí dronů také shazujeme propagační předměty jako dárkové karty nebo trička,“ řekl. „A příští měsíc budeme zkoušet nonstop létající billboardy.“
Avšak mezitím můžete očekávat, že drony s reklamou budou v průběhu následujících let létat na autosalonech, festivalech a koncertech.
„Děláme toho s drony opravdu mnoho,“ řekl Stark. „Našim cílem je udělat z reklamy zábavu. Toto je teprve začátek.“
Zdroj: marketwatch.com