Jak mi uletěl dron Phantom 2 - způsobené škody

| Droncentrum

Po nálezu ztraceného Phantom 2 Vision + jsem byl zvědav na skutečné škody vzniklé při nehodě. Jednalo se po prvním ohledání místa a po zhlédnutí záznamu z kamery dronu o pád z výšky cca 15 metrů.

Kvadrokoptéra DJI Phantom 2 vision po pádu

Kvadrokoptéra DJI Phantom 2 Vision + po pádu z výšky 15 metrů.

První škody hned po ohledání Phantoma

Přímo na místě bylo zjištěno, že model nejde zapnout, že dva motory jsou zcela z osy z plastového ramene. Samozřejmě dvě vrtule byly zlomené, dvě byly v pořádku. Na první pohled byl závěs kamery i kamera samotná v pořádku a bez mechanického poškození.

Antonín měl vyčleněno na pátrání po kvadrokoptéře celý den. A protože bylo hledání ukončeno nečekaně brzy, dohodli jsme se na dalším postupu. Tím byla návštěva Antonína u nás doma, kde se naplánovala kompletní rozborka havarovaného dronu. V odpoledních hodinách jsme se dali společně do práce.

Jaké škody napáchá pád Phantom 2 Vision + z výšky 15 metrů

Prvně jsme demontovali horní kryt plastového trupu draku modelu. Ovšem dostat jej nahoru přes vyosené motory byl docela problém. Ale zde přišla na řadu malá síla. Po otevření krytu jsme zjistili následující (po mechanické stránce):

  • Základní deska byla v pořádku a to včetně Naza V2 autopilota, wifi zesilovače.
  • Regulátory otáček se zdály být v pořádku. Bohužel dva motory byly zcela vykrouceny silou ze své pozice, jeden byl mírně vybočený a pouze jeden byl na svém místě. Vinutí u dvou motorů bylo po natažení obnažené a muselo se rozplést.
  • Tělo jako takové prasklé nikde nebylo.
  • Podvozek nebyl nikde prasklý.
  • Akumulátor nejevil známky mechanického poškození.
poškození motoru phantom vision

Motory se pří pádu nevypnuly a způsobily svou silou takovouto škodu.

Potom přišla na řadu provizorní izolace vinutí motorů, abychom mohli zkusit model zapnout. Po chvíli se podařilo stroj zapnout. Mezi tím se již nabíjel akumulátor z padlého stroje. Nevykazoval známky problémů. Nabíjení probíhalo korektně.

Po zapnutí proběhla klasická zahřívací frekvence, do 30 sekund se zapsal HOME POINT. Pak diody ukazovaly let v GPS bez satelitů. Po přepnutí do ATTI byl znázorněn let bez podpory GPS.

Rozhodli jsme se tedy model nastartovat. Motory se rozběhly, ale z jednoho regulátoru otáček se zakouřilo a vyšlehly malé plamínky. Motor pak začal krokovat. Bylo jasné, že zkrat vinutí udělal svoje a my jsme to sepnutím otáček pouze potvrdili. Ostatní motory jely naprosto bez problémů.

kamera dji phantom po padu

Kamera vypadá po pádu jako nová a ani po stránce funkčnosti jí nic není.

Po vypnutí motorů přišla na řadu kamera a závěs. Zde jsem se připojil přes mobilní aplikaci ke kameře a naběhl obraz včetně telemetrických dat. Fungovalo jak nahrávání video záznamu, tak i pořízení foto. Zápis na micro SD kartu Samsung proběhl úspěšně. Taktéž stabilizace obrazu nevykazovala chybnou funkčnost. To nejdražší na celém modelu přežilo taktéž nehostinné počasí, zimu, sychravo a déšť.

Pokud doposud přemýšlíte, jak je možné, že citlivá elektronika překonala celé období, vězte, že to bylo díky ošetření všech součástek přípravkem Nanoprotech Electric. Nyní se na 100% potvrdila jeho účinnost. Bez něj by dost komponentů vykazovalo již nyní potíže s oxidací, zkratem, vlhkostí.

Náhradní poškozené díly jen za 3000 Kč

Když jsme shrnuli celkové škody, bylo potřeba zakoupit pro výměnu:

  • regulátor otáček
  • dva nové motory
  • nový plastový trup modelu

Celkem šlo o investici 3000 Kč s DPH. S kolegou jsme se shodli, že to je škoda poměrně malá s ohledem na celkovou cenu stroje a na skutečnost, v jakém prostředí se celou dobu nacházel.

stav motoru dji phantom 2

Stav motoru kvadrokoptéry Phantom 2 Vision + po pádu.

Pak přišla na řadu kompletní demontáž všech dílů z trupu modelu. Takže ve finále jsme měli na stole základní řídící desku se třemi regulátory, motory, GPS modulem a kompasem. Po připojení ke zdroji jsme i takto mohli elektroniku znova otestovat. Vše zcela funkční i v tomto stavu.

Na další týden se naplánovala generální oprava. A jak to dopadlo? Letěl nakonec opravený model ? To vše v následujícím pokračování.

Seznam všech článků série:

Jak mi uletěl dron Phantom 2 – příběh z Moravy
Jak mi uletěl dron Phantom 2 – pátrací akce
Jak mi uletěl dron Phantom 2 – způsobené škody
Jak mi uletěl dron Phantom 2 – oprava

Komentáře (0)Vstup do diskuse