Jak na přemet s DJI Phantom 2

| Igor Vlahovič

Setkávám se v poslední době často s dotazy, jak se provádí FLIP, neboli přemet s mojí kvadrokoptérou DJI Phantom 2 Vision + F320. Pokusím se vám to tedy nastínit v textu a ke konci článku přikládám i videonávod.

Kvadrokoptéra ve vzduchu těsně před flipem | Zdroj: droncentrum

Kvadrokoptéra ve vzduchu těsně před flipem | Zdroj: droncentrum

Nutné přípravy před provedením flipu

Abyste byli vůbec schopni provést přemet o 360°, musíte letět v manuál módu. V módech GPS/ATTI nebo ATTI je model stabilizován a má omezen náklon.

Proto musíte jednak přepnout letový režim Phantom 2 do NAZA, a pak si navolit na spodní pozici S1 přepínače manuální mód. Poté jste připraveni. Ale to není vše.

Než se rozhodnete se svým dronem FLIP uskutečnit, musíte pochopit a zvládnout let v manuálu. K tomu se dostaneme v některém z dalších dílů. V tomto režimu nefunguje stabilizace místa ani výšky. Model je velmi citlivý na vaše povely.

Pokud si osvojíte manuální mód řádně a jste schopni pohotově reagovat na změnu směru a polohy modelu, můžete zkusit přemet.

Přemet – jak na to?

Prvně musíte vystoupat na GPS do dostatečné výšky. Protože pokud tak neučiníte, můžete havarovat o zem. Model se totiž při přemetu propadá a to někdy i o 15 – 20 metrů. Záleží na práci s plynem a na rychlosti přemetu. Avšak Phantom 2 je líný a trvá mu to, než se v továrních nastaveních překlopí.

Před započnutím přemetu je navíc velmi dobré přidat plný plyn asi na 2 sekundy a poté je třeba:

  • stáhnout plyn na minimum a zároveň dát plnou výchylku směru dle směru, kam chcete FLIP směřovat

Dokud probíhá přemet, plyn nepřidáváme. Jakmile se však model přetočí o 360°, musíme jednak přidat plyn na udržení výšky, ale je také třeba páčkou dorovnat směr modelu.

Pokud zazmatkujete, je možné kdykoliv v průběhu otočky zapnout GPS. Pak se model dorovná a po delší době se i zastaví na pozici. Zde však počítejte s velkým propadem a delší dobou stabilizace!

Pozor na chyby

Není radno započít obrat bez počáteční akcelerace vzhůru. V dostatečné výšce to sice možné je, ale propad modelu je hodně nebezpečný. Nedoporučoval bych to.

Pokud provedete přemet a chcete model vyrovnat a zastavit v manuálu, musíte se perfektně orientovat v prostoru a mít velmi citlivé prsty.

Slovy je to těžké popisovat. Snad vám více napoví následující videa. Jedno je z prvního pokusu, kde jsem měl malou výšku a nepřidal jsem plyn:

 

 

Druhé je pouze z pohledu kamery, když jsem šel na další pokusy. Tehdy ještě s pomocí GPS stabilizace polohy po obratu:

 

 

Zde je konečně videonávod, jak na to:

 

Komentáře (0)Vstup do diskuse