Setkávám se v poslední době často s dotazy, jak se provádí FLIP, neboli přemet s mojí kvadrokoptérou DJI Phantom 2 Vision + F320. Pokusím se vám to tedy nastínit v textu a ke konci článku přikládám i videonávod.
Nutné přípravy před provedením flipu
Abyste byli vůbec schopni provést přemet o 360°, musíte letět v manuál módu. V módech GPS/ATTI nebo ATTI je model stabilizován a má omezen náklon.
Proto musíte jednak přepnout letový režim Phantom 2 do NAZA, a pak si navolit na spodní pozici S1 přepínače manuální mód. Poté jste připraveni. Ale to není vše.
Než se rozhodnete se svým dronem FLIP uskutečnit, musíte pochopit a zvládnout let v manuálu. K tomu se dostaneme v některém z dalších dílů. V tomto režimu nefunguje stabilizace místa ani výšky. Model je velmi citlivý na vaše povely.
Pokud si osvojíte manuální mód řádně a jste schopni pohotově reagovat na změnu směru a polohy modelu, můžete zkusit přemet.
Přemet – jak na to?
Prvně musíte vystoupat na GPS do dostatečné výšky. Protože pokud tak neučiníte, můžete havarovat o zem. Model se totiž při přemetu propadá a to někdy i o 15 – 20 metrů. Záleží na práci s plynem a na rychlosti přemetu. Avšak Phantom 2 je líný a trvá mu to, než se v továrních nastaveních překlopí.
Před započnutím přemetu je navíc velmi dobré přidat plný plyn asi na 2 sekundy a poté je třeba:
- stáhnout plyn na minimum a zároveň dát plnou výchylku směru dle směru, kam chcete FLIP směřovat
Dokud probíhá přemet, plyn nepřidáváme. Jakmile se však model přetočí o 360°, musíme jednak přidat plyn na udržení výšky, ale je také třeba páčkou dorovnat směr modelu.
Pokud zazmatkujete, je možné kdykoliv v průběhu otočky zapnout GPS. Pak se model dorovná a po delší době se i zastaví na pozici. Zde však počítejte s velkým propadem a delší dobou stabilizace!
Pozor na chyby
Není radno započít obrat bez počáteční akcelerace vzhůru. V dostatečné výšce to sice možné je, ale propad modelu je hodně nebezpečný. Nedoporučoval bych to.
Pokud provedete přemet a chcete model vyrovnat a zastavit v manuálu, musíte se perfektně orientovat v prostoru a mít velmi citlivé prsty.
Slovy je to těžké popisovat. Snad vám více napoví následující videa. Jedno je z prvního pokusu, kde jsem měl malou výšku a nepřidal jsem plyn:
Druhé je pouze z pohledu kamery, když jsem šel na další pokusy. Tehdy ještě s pomocí GPS stabilizace polohy po obratu:
Zde je konečně videonávod, jak na to: