Litchi – Ground Station a výpadky signálů

| Igor Vlahovič

Zajímalo mě, jak se DJI F315 Phantom 2 Vision+ zachová při letu v Ground Station (Waypoint let), když vypnu Wi-Fi extender, shodím aplikaci či nasimuluji výpadek řídícího a Wi-Fi signálu. To vše v aplikaci Litchi pro DJI Phantom.

Krabice obalená alobalem kvůli stínění signálu | Zdroj: droncentrum

Krabice obalená alobalem kvůli stínění signálu | Zdroj: droncentrum

Provedl jsem tedy tři testy postupně za sebou.

1. Vypnutí Wi-Fi Range Extenderu při letu na zadaný bod v Ground Station

Po startu dronu na trasu jsem vypnul Wi-Fi extender. Vypadlo obrazové spojení, přestala fungovat telemetrie a dron pokračoval na své cestě tam a zpět. Pokud by jste byli s kvadrokoptérou mimo vizuální dosah, nemáte absolutně přehled, kde je a co dělá.

 

 

2.  Vypnutí aplikace Litchi při letu na Waypoint

Stejný postup jako v předešlém případě, ale nasimuloval jsem pád aplikace Litchi. I zde vypadne vše (obraz, telemetrie). Dron dokončí let na bod a zpět. Opět bez vizuálního kontaktu nemáte ponětí, co se s Phantomem děje.

 

 

3. Zastínění vysílacího výkonu a Wi-Fi zesilovače

Co se ovšem stane, když poletíte hodně daleko, mimo vizuální dosah soupravy a Wi-Fi extenderu? Poletí Phantom a dokončí let? Aktivuje se FAIL SAFE? Vrátí se ihned?

Zde jsem musel test provést na takovou vzdálenost, abych jej stále viděl očima a měl přehled, co se děje. Na kvadrokoptéru jsem navíc připevnil GPS lokátor XEXUN TK101, abych ji mohl v případě potřeby pozorovat i na mapě nezávisle na aplikaci Litchi.

Dráha letu byl nastavena na 500 m od Home Pointu. Na tuto vzdálenost jsem mohl dron pozorovat. Jak ale docílit, aby oba signály vypadly co nejdříve? Vzal jsem papírovou krabici, obalil jí hliníkovou samolepící fólií a alobalem. Samotnou anténu jsem ještě napřímil a také zabalil do alobalu.

Jaký byl výsledek?

Naplánoval jsem trasu 500 m tam a zpět na HP. Velice brzy vypadl nejprve řídící signál (a to jsem měl FCC mode 100mW výkon) a posléze i Wi-Fi spojení. Tudíž v jednu chvíli jsem neměl obraz ani telemetrii, tzn., žádné spojení se strojem.

Po ztrátě signálu řídícího přešel dron do FAIL SAFE (ramena blikala žlutě), ale i tak dále pokračoval v Ground Station letu, dosáhl bodu a přiletěl zpět. Pokud bych jej měl mimo vizuální dosah, nevěděl bych, co se děje. I kdybych vypnul vysílačku, dron již nebyl v dosahu a jeho let bych nepřerušil. Nemohl bych do něj zasáhnout, což je potenciálně nebezpečné. Phantom letí a můžete jej ovládat v okamžiku, kdy se opět obnoví spojení na řídící signál.

Lety podle bodů trasy musíme provádět na takovou vzdálenost, kdy můžeme kdykoliv zasáhnout do průběhu letu, a především takovým způsobem, abychom na dron vždy viděli.

 

Komentáře (0)Vstup do diskuse