Moje začátky s drony - DJI F300, 2. část

| Igor Vlahovič

V předešlých dílech našeho seriálu jsme se podívali na nákup dronu DJI F300, řekli jsme si pár věcí, na co si dat pozor a vyzkoušeli různé kamery na tento dron. Dnes se podívejme hlavně na to, co každého nového majitele dronu napadne jako první, ale přitom to není nejlepší nápad – let daleko do oblak.

f300 dron

Ilustrační obrázek DJI Phantom | Zdroj: dji.com

Jako nový majitel stroje jsem brzy zjistil, že není určen jen na natáčení a focení RC modelů aut. Mohu s ním točit cokoliv z ptačí perspektivy. A protože jsem byl přesvědčen, že DJI F300 je dokonalý stroj, co letí sám, neuvědomoval jsem si některá rizika spojená s letem.

Test funkce FAIL SAFE na dronu DJI F300

Navíc než jsem dostal relevantní informace, trvalo to nějakou dobu. Proto jsem zkoušel například, zda funguje FAIL SAFE, tedy že se model kvadrokoptéry vrátí na místo vzletu, když vypnu vysílač. To by nebyl až tak problém, dá se to otestovat naprosto bezpečně. Ale já jsem vzlétl s modelem vzhůru za nízké oblačnosti a propočetl jen od oka, jak dlouho mohu stoupat na poloviční výkon, aby se pak model stačil vrátit a přistát. Neměl jsem FPV, neměl jsem telemetrii o stavu akumulátoru a době letu. Nic. I přesto jsem dvakrát provedl test, kdy model vystoupal „někam nad oblačnost“, natočil i slunce a po vypnutí vysílače se vždy vrátil.

kvadrokoptéra dji phantom f 300

Ilustrační obrázek DJI Phantom | Zdroj: dji.com

Dnes již vím, že je to riskantní, když nemáte na model přímý dohled a nemůžete jej odklonit od případné srážky s jiným letícím objektem. Je to také zakázané, nebo chcete-li, nelegální.

První sprchu, že se chovám amatérsky a nebezpečně, jsem dostal v jedné FB skupině. Párkrát i docela nevybíravým způsobem, avšak dnes mohu některým členům i tak poděkovat. Hodně rychle jsem si uvědomil, že létání je zcela o něčem jiném, než provozování RC modelu auta.

Létejte s drony bezpečně

Tento prohřešek jsem pak již dále naštěstí nepraktikoval a dále se učil létat a trefovat záběry s kamerkou. I když jsem ještě párkrát létal v Brně v zástavbě. Alespoň jsem létal večer, kdy tu nebyl žádný pohyb turistů a bylo to v lokalitách mimo hustě obydlenou oblast. Nicméně splašený dron dokáže uletět dost daleko a způsobit nemalou škodu.

Později už jsem létal většinou na polích a loukách, kde jsem nikoho přímo neohrožoval.

DJI F300 jsem měl tedy poměrně krátkou dobu. Užíval jsem ho necelý měsíc, pak jsem jej měsíc hledal a pak ihned prodal a začal používat vyšší řadu DJI Phantom. V dalším pokračování se podíváme na technické parametry nejnižší řady DJI Phantom, tedy Phantom 1, chcete-li F300. A ukážeme si, co je potřeba udělat před prvním vzletem. Aby proběhl co možná nejpohotověji a bez potíží. A potom již přejdeme k DJI Phantom 2 s dvouosou stabilizací obrazu Zenmuse H3-2D, určenou pro kamery GoPro HERO3.

Seznam všech článků série:

Moje začátky s drony – proč si pořídit dron?
Moje začátky s drony – DJI F300, 1. část
Moje začátky s drony – DJI F300, 2. část
Moje začátky s drony – Phantom 2
Moje začátky s drony – první test s Phantom 2

Komentáře (0)Vstup do diskuse