Oprava dronu Phantom 2 F 306

| Igor Vlahovič

Na naší skupině DJI Phantom / NE Galaxy Visitor se řeší různá úskalí, které se týkají modelové řady DJI Phantom. Jeden z uživatelů zažil nehodu svého stroje DJI Phantom 2 F306. Ten je osazen tříosou stabilizací obrazu Zenmuse H3-3D pro kamery GoPro HERO 3.

Oprava dronu Phantom 2 F 306

Nakonec jsem se nedozvěděl pravou příčinu pádu z výšky cca 17m na zem. Ale byl jsem osloven majitelem, zda bych se neujal opravy. Po zkušenostech se opravou mého stroje Phantom 2 Vision + F320 jsem se rozhodl mu pomoci.

Detekce poškození dronu

Po prvním zapnutí dronu jsem zjistil zvukovou signalizaci jednoho regulátoru. Ten se nacházel na straně hodně naraženého a prasklého ramene. Bylo evidentní, že náraz šel na toto místo a tak i motor samotný jevil známky hrubého poškození. Ihned od začátku bylo jasné, že výměna plastového trupu Phantom 2 mě nemine.

Po otevření modelu se potvrdila domněnka, že bude něco s regulátorem otáček. Delší dobu jsem nemohl objevit příčinu nefunkčnosti. Ale nakonec jsem zjistil, že po nárazu regulátor praskl. Tím pádem odpojil motor a dával tuto závadu hlasitě najevo.

Motor jevil známky nárazu. Doufal jsem však, že bude funkční, protože vinutí bylo v pořádku, pouze lehce odřené tělo.

Po zapnutí model normálně fungoval a to včetně kalibrace kompasu a spuštění zbylých třech motorů.

Závěr zněl takto: bude potřeba koupit plastový trup, regulátor a motor, pokud bude po zapojení s novým regulátorem vadný. Díly se se souhlasem majitele objednaly, majitel poslal částku na úhradu.

 

 

Průběh opravy dronu

Jakmile jsem měl vše připravené, prvně jsem vyměnil regulaci a zapojil motor. Bohužel při testu jsem zjistil, že v motoru něco drhne. Sice lehce, ale… Nakonec po důkladném prozkoumání pláště jsem zjistil, že je lehce naražen. Proto bylo nutné zajistit nový motor typu 2212 CCW. Ale to se ukázalo jako oříšek. Dovozce jej neměl skladem a v klasickém RC obchode jej nelze sehnat bez objednání. Nakonec jsme použili motor z modelové řady DJI F450. Motor má stejné parametry jako DJI Phantom, ale je červené barvy.

Než byl motor dodán, byla proveden výměnu plastového krytu. Bylo nutné předělat GPS modul z horního krytu a znova umístit stínění proti rušení. Dále práce pokračovala kompletním rozebráním modelu a vyjmutí elektroniky. Jde o povolení mnoha šroubků různých velikost. Ale model znám z minulé demontáže a tak mi toto problém nečinilo.

Jakmile bylo vše mimo starý trup, stačilo vše vložit do nového těla Phantom 2 a vše zase správně umístit, namontovat a dotáhnout. Jelikož byl stroj po záruce, kolega mne požádal o impregnaci prostředkem Nanoprotech Electric.

Gimbal měl problém ve dvou směrech. Jednak nedržel ideální rovinu a pak byl naražen jeden motor a náklon kamery šel obtížně regulovat. Chtěl jsem přesadit rovinu přímo na motoru, ale nepodařilo se mi to. A tak jsem se dohodl, že tuto část modelu opravovat dále nebudu. Vypadá to na koupi použitého gimbalu Zenmuse H3-2D.

 

 

Test dronu po opravě

První test jsem provedl po sestavení i bez jednoho motoru. Vše se zdálo být zcela funkční. Jakmile dorazil motor, model byl kompletní a připraven pro první test letu. Ještě před tím jsem však provedl aktualizaci systému na verzi 3.12, provedl také pokročilou kalibraci Naza V2. Dále pak nastavil limity pro výšku a vzdálenost od Home Pointu.

Venku jsem nasadil nové vrtule, po zahřátí jednotky a zapsání Home Pointu provedl kalibraci kompasu a model poprvé vzlétl.

Podle prvních testů se jevil model stabilní, všechny funkce 100%. Dokonce i Fail Safe, který jsem provedl 2x nezávisle po sobě vždy model vrátil na místo startu.

Z toho všeho usuzuji, že se mi poprvé podařilo havarovaný model diagnostikovat, objednat díly a model zrepasovat. A nakonec i zalétnout. Ale to vše díky prvotní zkušenosti, kdy společně s Antonínem Schneiderem, se kterým jsme společně provedli opravu mého havarovaného a později nalezeného stroje DJI Phantom 2 Vision + F320.

Komentáře (0)Vstup do diskuse