Oprava kvadrokoptéry F300 Phantom

| Igor Vlahovič

Kolega již delší dobu používá kvadrokoptéru DJI F300 Phantom. Jedná se o základní model od DJI, který však disponuje všemi důležitými funkcemi, jako jsou let v GPS, ATTI, manuál, Course Lock, Home Lock a Fail Safe.

Kvadrokoptéra F300 Phantom po odejmutí vrchního krytu | Zdroj: droncentrum

Kvadrokoptéra F300 Phantom po odejmutí vrchního krytu | Zdroj: droncentrum

F300 – velmi odolná kvadrokoptéra

Zjistili jsme, že je tento model hodně odolný. Prodělal několik pádů a ne příliš jemné zacházení. I přes to všechno kvadrokoptéra stále létala bez potíží. Avšak vždy nastane hranice, kdy to model mechanicky nevydrží.

Při jednom z testů manuálního režimu došlo k nehodě. Po několika pádech již plastový trup nedržel při sobě a tak nastal čas na kompletní rozebrání modelu.

Kolega si na tento úkon netroufl, a tak jsem se do toho pustil opět já. Sehnat však plastový trup a případně regulátor dnes není vůbec jednoduché. Dovozce už prodej některých dílů pozastavil a nebo jsou jen na objednávku. I přesto se mi však podařilo plastový trup do 14 dnů sehnat.

První ohledání a postup opravy

Regulátor byl funkční, špatně uchycen byl pouze jeden SMD svítící prvek, a tak vyřadil celkově osvětlení regulátoru. Podobně dopadla i manipulace na druhém regulátoru. Zřejmě nekvalitně zpracovaný tištěný spoj.

Chybějící SMD svítící prvek | Zdroj: droncentrum

Chybějící SMD svítící prvek | Zdroj: droncentrum

Prvně jsem musel vyjmout elektroniku z původního těla. Šlo o regulátory, motory, řídící desku a přijímač. Zde bylo potřeba povolit všechny šroubky.

Elektronika kvadrokoptéry F300 Phantom | Zdroj: droncentrum

Elektronika kvadrokoptéry F300 Phantom | Zdroj: droncentrum

Jakmile byla elektronika venku, přehodil jsem GPS přijímač z horního krytu do nového a potom vyzkoušel funkčnost systému nanečisto. Kromě osvětlení svou ramen bylo vše plně funkční.

Pečlivost především

Pak přišla na řadu instalace elektroniky do nového trupu. Všechny šroubky se musely řádně dotáhnout, aby se posléze nepovolily. Obzvláště pozorně jsem poté zkontroloval zapojení kabelů a snažil se, aby se zbytečně nekřížily. To by totiž mohlo být zdrojem například rušení.

Elektronika F300 Phantomu v novém krytu | Zdroj: droncentrum

Elektronika F300 Phantomu v novém krytu | Zdroj: droncentrum

Jakmile bylo vše zpět, připojil jsem F300 Phantom k notebooku a prvně zkalibroval vysílač a přijímač v modelu. Poté jsem zapnul inteligentní ovládání (CL a HL) a navolil na S1 spodní pozici Manuální režim.

Pokročilá kalibrace kompasu přes PC | Zdroj: droncentrum

Pokročilá kalibrace kompasu přes PC | Zdroj: droncentrum

Na závěr jsem provedl kontrolu aktualizací a především pokročilou kalibraci Naza V2.

Model byl připraven na první test, ale s ohledem na počasí se musel odložit. Pro let jsem na model instalovat vrtule Phantom 2.

Zde je video z montáže:

Komentáře (0)Vstup do diskuse