Phantom 3 Advanced – Extrémní test funkce Follow Me

| Igor Vlahovič

Rozhodl jsem se pro test funkce Follow Me u Phantom 3 Advanced. Chtěl jsem totiž zjistit následující údaje:

  • jak rychle dokáže letět Phantom 3 Advanced ve funkci Follow Me
  • jakou vzdálenost ulétne na jeden akumulátor
  • jak stabilní bude řídící a video signál, když se bude pilot nacházet v autě
  • jak bude držet pozici při dané rychlosti
  • jaké jsou možnosti zásahu do letu samotného
Záběr z testování funkce Follow Me | Zdroj: droncentrum

Záběr z testování funkce Follow Me | Zdroj: droncentrum

Dále chci upozornit, že šlo o test, který probíhal:

  • na opuštěné silnici III. třídy
  • po cestě nebyla široko daleko zástavba, VVN, železniční trať, lidé apod.
  • letělo se nad polem a nikoliv nad komunikací
  • dronu jsme se s kolegou nesnažili ujet
  • dron byl stále pod dohledem osoby, které mohla let kdykoliv přerušit
  • start a přistání probíhal z pole
  • nebyla překročena výška letu 50 m

Průběh testu

Před testem jsem dron zkontroloval. Vše bylo nabito na 100%. Venkovní teplota činila cca 12° a bylo bezvětří.

Ještě před samotným startem jsem zkalibroval kompas. Poté jsem vzlétl na pozici sledování a nastavil funkci Follow Me přes aplikaci DJI GO. Následně jsem zahájil samotný test.

Jel jsem pomalu a postupně zrychloval. Dron letěl nad polem většinou ve vzdálenosti 50 metrů od silnice.

Do 30 km/h držel nastavenou pozici. Jakmile jsem začal zrychlovat, začal ztrácet a došlo by na situaci, kdyby se pravděpodobně zastavil. Toto jsme však nechtěli riskovat. Navíc musel být dron stále na viditelný dohled.

Pokud jsme ujeli dále a zpomalili, Phantom nás dolétl a opět zaujal svoji prvotní pozici.

S kolegou jsme v při letu kontrolovali výšku letu. Terén mírně stoupal a klesal. Navíc jsme mohli zasahovat do pozice a vzdálenosti.

Shrnutí

Za celou dobu pohybu nedošlo k výpadku řídícího ani video signálu, a to jsme se částečně skryli i za nižší stromky.

Dron byl stabilní a pořídil krásné záběry ve FULL HD na 30 FPS. Jezdili jsme po silnici tam a zpět. Nakonec jsme přistáli do pole, jak bylo naplánováno.

Celkově jsme urazili 7,59 km. Maximální rychlost činila 36,9 km/h. Na dronu Phantom byl GPS logger Holux 241 Sport. Phantom by dokázal uletět mnohem dále, ale zastavovali jsme a vznikaly bezpečnostní prostoje.

 

Komentáře (0)Vstup do diskuse