Dostal jsem nabídku do kamaráda, který miluje URBEX, že by byl rád, kdybych zkusil natočit se svým nový Phantomem 3 Advanced ruiny továrny ZETOR v Brně.
S DJI F315 Phantom 2 Vision+ jsem již věděl, do čeho jdu. Kompas nebyl tak citlivý na zdroje magnetického rušení. S kvadrokoptérou DJI Phantom 3 Advanced jsem však podobný let uvnitř ještě neabsolvoval.
První let s P3A uvnitř haly
Měl jsem již zkušenosti s letem v místnosti na P-OPTI, což je let na sonar a kameru. To umožní držení polohy a výšky bez nutnosti GPS příjmu satelitů. Co se ale bude dít v železobetonové hale? Dokážu se vyhnout nástrahám v podobě drátů či traverz?
Hned první let začal v obrovské hale. Místa bylo na první pohled poměrně dost, ale ihned jsem si všiml mnoha nástrah. Jednou z nich byl například prach. Pokud bych startoval bez předchozího navlhčení povrchu, ihned by byla zaprášena jednak kamera a jednak celý dron.
Přípravy proběhly v pohodě a i pod střechou jsem přijímal GPS signál. Počet satelitů kolísal mezi 6 – 8. Let započal. Ihned jsem si všiml, že se dron přepíná mezi P-OPTI a P-GPS. To nebylo moc příjemné. Občas navíc lehce cestoval, pravděpodobně kvůli blízkému železobetonu.
Opatrnosti není nikdy dost
Vždy jsem tedy prvně nastavil kameru, poté jsem s ním vzlétl a následně jsem dron ještě sledoval. Nechtěl jsem havarovat například do drátu visícího ze stropu. Bohužel jsem se nevyhnul prachu, dron jej totiž rozvířil i z osmimetrové výšky.
Poté jsme se s kamarádem ocitli venku. Jedna strana haly byla již stržena, a tak se dalo vyletět na obrovský prostor, kde stály jen obvodové zdi a vše ostatní se nacházelo uprostřed. I zde však nastávaly menší komplikace při letu, protože se všude kolem vyskytovalo železo.
Až mimo objekt se situace zlepšila. V haldách trosek se moc železných částí nenacházelo. Let tak probíhal v klidu a to včetně funkce Point of Interest.
Jakmile jsem však vletěl do další haly, která měla kovovou konstrukci, opět jsem musel být ve střehu. Phantom byl občas nestabilní a musel jsem jej stále sledovat.
Nakonec jsem let absolvoval bez nehody. Získal jsem hodně zkušeností a nyní vím, že kompas kvadrokoptéry Phantom 3 Advanced je hodně citlivý na rušení.
Záznam z celé akce můžete zhlédnout níže.