Popraskaný plast u kvadrokoptéry Phantom
S opravou kvadrokoptéry DJI Phantom mám již zkušenosti. Měnil jsem již plastový kryt nebo opravoval elektroniku. Ovšem nyní jsem zjistil velmi zajímavou a možná ojedinělou závadu.
Předem uvádím, že je model zánovní a nikdy nehavarovaný. Byl sice 4x demontován s ohledem na testování a údržbu, ale šroubky byly vždy dotahovány s citem, bez použití násilí.
Zajímavé zjištění
Když jsem šel jeden den létat, po nastartování motorů jsem slyšel, že jeden z motorů drhne o plast. Po bližším ohledání jsem zjistil, že je uvolněná horní část krytu jednoho ramene mého modelu DJI Phantom 2 Vision + F320. Pomyslel jsem si, že se zřejmě povolil šroubek, který zajišťuje spojení se spodním krytem.
Po běžné kontrole jsem však doma zjistil, že jsou šroubky dotaženy, ale kryt byl uvolněn a vznikla tak mezera cca 1,5 mm. Proto jsem musel model rozdělat a podívat se, co se vlastně stalo. Problém nastal při povolování jednoho ze šroubků. Plast, ve kterém je usazen hliníkový závit, se zcela rozpadl.
Po otevření se vysypaly plastové úlomky. Když jsem se podíval pořádně na jednotlivé plastové úchyty na spodní části těla, všiml jsem si, že je valná většina z nich ulomená a další jeví známky popraskání. Dokonce jsem našel prasklinky i na spodní části ramen a na jejich bocích.
Lepit tyto praskliny nemělo cenu. Vibrace by brzy udělaly své. A tak jsem v tomto případě prozatím zpevnil celé tělo skelnou páskou, abych mohl pokračovat v létání.
Co však dělat, po zjištění podobné závady?
Teoreticky by dron šel reklamovat v rámci záruční doby. Dle mého názoru se jedná o nekvalitní výlisek nebo plast samotný. Ale dovozce nebo i výrobce by mohli tento názor vyvrátit. Navíc vyřízení reklamace je běh na dlouhou trať.
Proto jsem si za cca 1400 Kč objednal náhradní plastové tělo pro Phantom 2 a provedu si výměnu sám. S tímto úkonem mám již zkušenosti.
Pochybuji, že by byly prasklinky tohoto typu způsobeny vibracemi modelu od motorů. Nikdy před tím jsem se s touto zajímavostí nesetkal.