Posledním testem Parrot Bebop se Skycontrollerem byl dosah řídícího signálu. Výrobce udává dosah až 2 km ve volné terénu. Je fakt, že model dronu se musí řídit na vlastní dohled. Není tedy možné jej pustit mimo vizuální kontakt. V případě Bebopa to je do 100 m za dobré viditelnosti.
Takže s ohledem na bezpečnost testu, a abych začal jít příkladem, bylo třeba tento test provést jinak. Musel se obejít bez letu. Dříve jsem test dosahu prováděl tak, že jsem letěl rovně a model doprovázel kolega, já se poté řídil jeho informacemi.
Jenže na akumulátor jsem nikdy nedoletěl daleko. Pohyb stroje byl pomalý a dosáhl jsem tak vzdálenosti do 600 m.
U testu mi asistoval kamarád Antonín Schneider, který využil možnosti a společně s Bebopem jsme otestovali i jeho DJI Phantom 3 Professional.
Jak tedy test probíhal?
Našel jsem krásný rovný úsek v délce skoro 2 km. Pouze uprostřed byl malý propad a opuštěná silnice sloužící pro JZD techniku následně i mírně stoupala. Bylo tedy zajištěno, že jsme byli až na krátký úsek v neustálém kontaktu – tedy vizuálním.
Také jsme se dohodli, že se modely zapnou, zkalibrují a připraví, jako by se mělo letět jen s tím rozdílem, že kolega vzal oba modely, vzdálil se na 100 m od místa vzletu a já se pokusil navázat spojení a nastartovat motory.
S kvadrokoptérou DJI Phantom 3 Professional to bylo jednoduché. Tam se startovalo do neutrálu a model byl na zemi, případně se pouze kontrolovaly diody a jejich svit. Červená na vysílači = bez spojení, zelená naopak ve spojení.
U Bebopa se muselo použít tlačítko pro start a model vždy vyletěl do metrové výše. Ale co kdyby náhodou… proto jej Tonda držel pro jistotu v ruce. Tak byla zajištěna bezpečnost a stroj nemohl uletět.
Tonda měl na kvadrokoptéře Bebop umístěn GPS Tracker HOLUX 245 Sport, který zaznamenával vzdálenost a trvání testu.
Bebop – ztráta spojení…
Po každých 100 metrech se zastavil, zavolali jsme si a já se pokusil o spojení s modely. V údolí se chytl pouze Phantom. I přesto, že má Phantom citlivé antény, musel jej Tonda zvednout nad sebe. Bebop se v údolí bohužel nechytl, ale jakmile jsme na sebe opět viděli, oba stroje opět fungovaly.
Proces u Phantoma byl rychlejší, Bebop měl prodlevy, ale spojení se vždy podařilo navázat.
Takto jsme se dostali až na konec rovinky, poté cesta pokračovala z kopce, i tak jsme se dostali na vzdálenost 1,8 km!
Jelikož má Bebop deklarovány 2 km, je tento údaj hodně blízko. Pokud by byl stroj ve vzduchu, zřejmě by mohl pokračovat i dále. Osobně považuji tento test za úspěšný a jak je vidět, některé věci se dají otestovat tak, aby odpovídaly doplňku X leteckého zákona.
Video z testu: