Test flipu s kvadrokoptérou DJI F315 Phantom 2 Vision+

| Igor Vlahovič

Velmi mě zajímalo, jak si DJI F315 Phantom 2 Vision+ poradí s flipem. Kvadrokoptéra F320 P2V+ to zvládla až do chvíle, kdy se mi podařilo přetížit Naza V2 a ta při volném pádu, který nastal po přemetu, vypnula motory.

Test flipu s kvadrokoptérou DJI F315 Phantom 2 Vision+ | Zdroj: droncentrum

Test flipu s kvadrokoptérou DJI F315 Phantom 2 Vision+ | Zdroj: droncentrum

F315 má slabší motory a také regulátory. Má tedy menší výkon pro let. I přes tento fakt jsem se však rozhodl provést test, kdy jsem udělal flip o 360°. Vždy jsem udělal pouze jeden flip, a poté jsem jej zopakoval.

Příprava na flip

Do dnešního dne jsem jich předvedl divákům několik a vždy bez problémů.

Každopádně jsem z kvadrokoptéry sejmul kameru, abych v případě zachránil nehody alespoň něco. Nechal jsem však podvozek.

Při prvním testu jsem měl na dronu i kameru GoPro Hero 3, která zaznamenala onboard celý let a přemet.

Před startem jsem provedl obvyklé předstartovní přípravy. Protože jsem již věděl, že na provedení jednoho přemetu potřebuji výšku minimálně 50 m, vystoupal jsem raději výše.

Pak jsem provedl přemet obvyklým způsobem. Samozřejmě na manuální režim.

Jak jsem zjistil, dron potřeboval na provedení menší výšku, a to díky těžišti v podobě podvozku. Když poté však dorovnával, musel jsem přidat mnohem více plynu, než tomu bylo u modelu F320. Slabší motory jsou opravdu znát.

Nicméně jsem se raději nepokoušel provést více přemetů za sebou. Zde už by hrozilo reálné přetížení systému.

Jsem rád, že i s F315 se dá předvést manuální režim včetně flipu. Protože na pohled je to stále neobvyklé a napínavé.

 

Komentáře (0)Vstup do diskuse