Test letových vlastností kvadrokoptéry F450

| Igor Vlahovič

Rozhodl jsem se u kvadrokoptéry F450 otestovat, zda jsem schopen letět v manuálu pouze s podporou gyroskopického vyrovnání horizontální polohy nad polem v délce trasy cca 1,5 km. Chtěl jsem také zjistit letové vlastnosti modelu a zároveň, jakou vzdálenost kvadrokoptéra uletí na akumulátor o reálné kapacitě 4500 mAh, případně jakou maximální rychlost dosáhne.

Testovaná kvadrokoptéra DJI F450 | Zdroj: droncentrum

Testovaná kvadrokoptéra DJI F450 | Zdroj: droncentrum

Výběr místa pro test

Pro tento test jsem si vybral opuštěnou zpevněnou komunikaci pro JZD. V blízkosti trasy, která vedla pouze rovně, se nenacházely domy, auta, vedení VN apod. Poblíže nebyly ani vyšší stromy nebo les.

Pravda, že jsem neletěl 100% dle předpisů doplňku X. Dle něj se nemá létat nad silnicemi, avšak já tuto komunikaci za silnici nepovažoval. Dále se nesmí řídit model letadla/dronu z pohybujícího se vozu. Proto jsem tento test provedl pouze jednou a rozhodně nedoporučuji jej provádět jiným modelářům. Ovšem, jak jinak zjistit dovednost řídit model v pohybu a jeho letové vlastnosti?

Příprava

Příprava kvadrokoptéry před startem testu byla jednoduchá. Žádné zahřívání systému, žádné čekání na GPS. Stačí zapnout vysílač, model a můžete letět.

Za volantem doprovodného vozu seděl Petr Hirka. Tímto mu děkuji za asistenci při testu.

Plán byl jednoduchý. Doletět na konec rovného úseku, posléze se otočit a letět zpět. Nejprve jsme si trasu projeli, abychom zjistili její nástrahy. Kromě jednoho stromořadí zhruba uprostřed trasy bylo pouze pole.

Průběh testu

Vystartoval jsem a pomalu letěl vpřed v malé výšce (vždy do cca 10 m nad povrchem). Jakmile jsem zjistil, že kvadrokoptéru zvládám, zrychlilo se až na konečných 45 km/h. Letět rychleji jsem se neodvážil s ohledem na bezpečnost. Po celou dobu jsem komunikoval s řidičem, aby nedošlo k nehodě. Letěl jsem pořád nad polem, pouze v jedné chvíli jsem krátce přeletěl nad cestou.

Model je zcela řiditelný, ale musí se stále korigovat. Pokud chcete letět vpřed stejnou rychlostí, musíte dát nejen směr vpřed (model se lehce nakloní), ale zároveň musíte dorovnávat letovou výšku. Když jsem zrychloval, zvětšil se náklon a tím pádem bylo třeba i vyššího výkonu pro výšku samotnou.

Kvadrokoptéra je velmi citlivá na povely a musel jsem si dvě trasy zvykat. Poté už však let probíhal naprosto bez problémů.

Celkově jsem uletěl 6,7 km, což je velmi slušný výsledek.

Video z kvadrokoptéry F450:

 

 

Video z pohledu pilota:

Komentáře (0)Vstup do diskuse