Test výdrže akumulátoru DJI Phantom

| Igor Vlahovič

Velmi jsem se začal zajímat o výdrž akumulátorů pro drony DJI Phantom 2. Je jedno, pro jakou verzi je použitá. Zda pro Phantom 2, Phantom 2 Vision nebo Phantom 2 Vision +.

V poslední době se mi zdá, že po několika málo cyklech ubývá kapacita a let se zdá být kratší oproti zcela novému akumulátoru. Proto jsem se rozhodl otestovat dva mé akumulátory, které používám poměrně často. Z toho jeden je poměrně nový, druhý již má něco za sebou. Akumulátory jsem oba plně nabil. Ovšem před tím jsem je v modelu zcela „vylétal“.

Po připojení k aplikaci Phantom 2 jsem zjistil před testem tyto údaje:

Akumulátor číslo 2 (starší):

akumulátor DJI 2

Aktuální napětí: 12,51 V
Udávaná kapacita: 5200 mAh
Plná kapacita po nabití: 4575 mAh
Stav nabití: 99%
Procento životnosti: 79%
Počet cyklů: 79

Akumulátor číslo 3 (novější):

akumulátor DJI 3

Aktuální napětí: 12,516 V
Udávaná kapacita: 5200 mAh
Plná kapacita po nabití: 5271 mAh
Stav nabití: 98%
Procento životnosti: 96%
Počet cyklů: 12

Poté jsem provedl jednoduchý test výdrže. Za poměrně věterného počasí a teploty kolem 15° jsem oba akumulátory vložil postupně do modelu, vzlétl a nechal jej volně viset. Bez pohybu, aby podmínky byly pokud možno stejné.

Při letu jsem měl vždy zapnuté stopky, které dokumentovaly čas letu. A to až do prvního varování. Navíc aplikace DJI Vision v telefonu ukazuje orientační čas letu po zapnutí motorů. Což byl údaj, který mne také zajímal.

A jak test dopadl?

Bylo to velmi zajímavé. Vždy se ukázal odhad, jak dlouho budu ve vzduchu, ale údaje se měnily dle vývoje větru. Nicméně v jednom případě odhad souhlasil s reálným časem letu, druhý ukázal až 22 minut letu na novější akumulátor, ale skutečnost byla zcela jiná.

Akumulátor 2: zde aplikace ukázala odhad 12 minut letu. Čas jsem měřil do doby výstrahy. Zde jsem se dostal na čas 12.55. Což i odpovídá prognóze.

Akumulátor 3: po vzletu mi aplikace propočítala až 22 minut letu. Což by se pomalu blížilo deklarované výdrži 25 minut výrobcem. Ale velmi rychle se údaj změnil na 19 minut a pak na 18 minut. Reálný výsledek byl nakonec zcela jiný. A to čas 16.49. Což má k prvnímu údaji 22 minut hodně daleko.

Nicméně po cca 50ti cyklech začíná jít kapacita akumulátoru Phantom 2 dolů. Jakmile se tímto tempem dostaneme na 100 cyklů a více, doba letu bude pod 10 minut zcela jistě.

Abych prodloužil životnost inteligentního akumulátoru, vždy vylétám celou kapacitu a pak dám nabíjet. Raději nenabíjím polovičně vybitý akumulátor. A pokud jej skladuji delší dobu, mám je na 80% kapacity.

Kategorie: Testy dronů

Štítky: Kvadrokoptéra, Dron, DJI

Komentáře (1)Vstup do diskuse