Vznik námrazy po ošetření vrtulí

| Igor Vlahovič

Kromě toho, že jsem prováděl test chování dronu při námraze vrtulí, rozhodl jsem se pro ještě jeden test Phantoma FC40. Opět jsem letěl v -2 °C a v mlze. Tentokráte bez kamery. Rozdíl byl v tom, že jsem vrtule ošetřil přípravkem Nanoprotech Electric. Cílem testu bylo zjistit, zda bude mít tento nános vliv na délku a stabilitu letu.

Vrtule po ošetření přípravkem Nanoprotech Electric | Zdroj: Droncentrum

Vrtule po ošetření přípravkem Nanoprotech Electric | Zdroj: Droncentrum

Let trval cca 7 minut, což je časový interval delší než 3 minuty. I tak jsem však slyšel, že motory zní jinak a dron hůře reagoval na mé povely.

Jakmile začal pokles napětí, chtěl jsem s dronem dolů. Ale zdálo se mi, že nereaguje a sám začal pomalu stoupat. Pak si dal říci a dostal jsem jej na zem.

Navíc jsem si všiml, že dioda, která ukazuje letový stav, začala blikat pouze žlutě. Jakoby dron letěl bez stabilizace GPS.

Nakonec jsem zjistil, že se námraza na vrtulích stejně vytvořila. Na tmavém plastu šla velmi dobře vidět.

Námraza na vrtuli po ošetření přípravkem Nanoprotech Electric | Zdroj: Droncentrum

Námraza na vrtuli po ošetření přípravkem Nanoprotech Electric | Zdroj: Droncentrum

Takže ani ochrana tímto prostředkem, který je na bázi oleje, nejde námraze zabránit. Pouze prodloužíte dobu letu.

Námraza na vrtuli vznikla i po ošetření přípravkem Nanoprotech Electric | Zdroj: Droncentrum

Námraza na vrtuli vznikla i po ošetření přípravkem Nanoprotech Electric | Zdroj: Droncentrum

Akumulátor byl před letem opět nabit a uchován v teple.

Proto opět zdůrazňuji – za těchto podmínek nelétejte. Můžete dostat dron mimo kontrolu a navíc si způsobit škodu případně někoho zranit.

Komentáře (0)Vstup do diskuse