Zátěžový test kvadrokoptéry DJI Phantom FC40

| Igor Vlahovič

Zátěžový test kvadrokoptéry DJI Phantom FC40 proběhl velmi brzy. Tentokráte jsem uskutečnil let v manuálu po celou dobu výdrže baterie. Let trval zhruba 7 minut.

Kvadrokoptéra Phantom FC40 | Zdroj: dji.com

Kvadrokoptéra Phantom FC40 | Zdroj: dji.com

Hlavním úkolem testu bylo udržet koncentraci, orientaci, dron otestovat ale nerozbít.  Dále jsem se chtěl přesvědčit, že Naza V2 nevynechá a motory budou stále aktivní, a to i při extrémních volných pádech, pádech kolmo bokem a při opakujících se otočkách (flipech) všemi směry.

Flipy, pády a ztráta kamery

Na dron jsem opět připevnil kameru GoPro HERO3, aby zaznamenala záběry přímo z dronu. Při jednom nešetrném přistávacím manévru se mi však povedlo ji ztratit. Naštěstí jsem ji po chvíli hledání našel.

Již od vzletu jsem měl aktivován manuální režim. Dron je díky tomu velmi rychlý ve všech směrech i při stoupání nahoru. Rychlost je zhruba dvojnásobná oproti módu GPS.

I přesto se však kvadrokoptéra DJI Phantom FC40 chová velmi stabilně a není potřeba ji mnoho korigovat. Zábava začíná hned při prvním flipu. Dron musíte rychle vyrovnat a znovu nabrat ztracenou výšku, abyste mohli udělat další přemet.

Více přemetů po sobě

Pokud chcete provést více obratů, musíte do větší výšky. Když jsem chtěl provést dva obraty za sebou, musela být výška alespoň 60 metrů. Propad totiž činí cca 20 m při prvním přemetu a při druhém ještě o několik metrů více.

Dávejte si pozor, abyste nepřidávali plyn ve chvíli, kdy dron není vyrovnán. Toto jsme zkusil jednou nad oranicí a poněkud jsem to nezvládl. Dron letěl vodorovně s terénem vrtulemi na bok, a pak se zabořil do oraniště.

Při tomto testu jsem naštěstí nechyboval. Naza V2 vše zvládla, a dokonce i akumulátor dokázal vydržet vysokou zátěž a odběry.

 

 

Video z dřívějšího testu:

Komentáře (0)Vstup do diskuse