Demontáž gimbalu kvadrokoptéry Phantom F320
Po nehodě na Ovčárně, kde mi po selhání jednoho motoru havaroval DJI Phantom 2 Vision + F320 z výšky zhruba 60ti metrů, jsem zjistil, že je mechanicky poškozen. Po pádu sice nebylo poškození na první pohled znát, ale po zapnutí stroje nenaběhl gimbal s kamerou.

Pohled na zatím kompletní gimbal Phantomu F320 | Zdroj: droncentrum
Po bližším ohledání bylo patrné ohnutí v ramenech gimbalu. Především pak ve svislé ose. Proto jsem si následující den po nehodě sedl a zkusil gimbal přivést k životu.
Zkontroloval jsem především flex kabel, který propojuje jednotlivé motorky gimbalu a řídící desky. Našel jsem zde lehké poškození, ale nedával jsem tomu za vinu hlavní příčinu nefunkčnosti.
Protože jsem měl ještě jeden náhradní závěs s kamerou, rozhodl jsem se tento nefunkční, rozdělat na náhradní díly. Při poruše/poškození budou pak tyto díly sloužit pro případnou opravu.
Jak na demontáž závěsu?
Rozdělání celého závěsu není jednoduchá věc. Je potřeba postupně povolit množství malých šroubků s metrickým závitem.
Nejprve jsem povolil šroubky zadního krytu závěsu a dostal se tak k řídící desce. Zde se pak i dorovnává vodorovná osa, pokud se po pádu rozhodí. Z druhé strany jsem povolil další sadu šroubků a demontoval motorek pro tuto osu.
Stejným způsobem se postupuje u další osy a ramene. Vždy se musí vytáhnou flex kabel z řídící desky. Každá osa má svoji k dispozici.

Proces rozebírání gimbalu | Zdroj: droncentrum
Pokud chceme sejmout objektiv kamery, pak se musí sejmout zadní kryt, uvolnit flex kabel a povolit malý červík, který drží kamerku na ose závěsu.
Dá se demontovat i hlavní řídící deska, která obsahuje kontakty vedoucí z modelu a prostor pro micro SD kartu. Abychom jsme se k ní dostali, je i zde potřeba povolit červík a sundat osu ramene. Pak stačí povolit pouze dva šroubky s křížovou hlavou a deska je k dispozici.
Tímto způsobem jsem tedy rozebral nefunkční závěs a nechal si jej na náhradní díly.

Jednotlivé díly gimbalu | Zdroj: droncentrum
Moje doporučení na závěr
Rozhodně toto neprovádějte s novým zbožím, nebo pokud se na něj vztahuje záruka. V mém případě bylo zboží již mimo záruční dobu a připadal v úvahu pouze pozáruční servis ve značkovém servisu. Ten by rozhodněnebyl levnou záležitostí. Proto jsem se v mém případě rozhodl pro toto řešení.