DJI a GoPro ve válce?

| Petr Minařík

Představte si dva drony, které do sebe navzájem narazí. Záběry by byly přinejmenším zajímavé. Avšak nyní se zamyslete, co by se stalo, kdyby se “srazily” společnosti DJI, největší prodejce dronů na světě, a GoPro, výrobce nejpopulárnějších akčních kamer světa.

Loga společností DJI a GoPro

Loga společností DJI a GoPro

Z partnerství se stala rivalita

Ještě minulý rok si tyto dva giganti navzájem pomáhali. Společnost DJI povzbuzovala své zákazníky, aby si koupili kamery GoPro. GoPro naopak ukazovalo nejvíce ohromující videa z dronu. Podle výkonného ředitele DJI Frank Wanga, se jednu chvíli dokonce mluvilo o GoPro-DJI dronu, avšak Wang prohlásil, že GoPro požadovalo dvě třetiny profitu, ačkoli si podle něj DJI zasloužilo rozdělení 2:1 ve svůj prospěch. Nyní DJI dělá akční kamery a GoPropracuje na svém dronu.

Toto přátelství změněné v rivalitu je méně o krátkodobých penězích ze společného podniku a více o dlouhodobém vlastnění platformy pro novou generaci rekreačních zařízení. Podle Radiant Insights se očekává, že trh s drony vzroste z 609 milionu dolarů příjmů v roce 2014 na 4,8 miliard dolarů na konci dekády.

DJI – jednička na trhu s drony

DJI, které v tomto roce údajně generovalo příjmy ve výši miliardy dolarů, vidí drony jako ohnisko šarvátky a zuřivě pracuje na vývoji své technologii. Tento rok představila firma DJI hned 3 nové modely (drony řady Phantom 3: Professional, Advanced a Standard). GoPro tedy bude mít co dělat, aby dohnalo pomyslnou ztrátu na rozjetý vlak DJI s dronem, který je plánován na první polovinu roku 2016.

Kvadrokoptéra DJI Phantom 3 Standard | Zdroj: dji.com

Kvadrokoptéra DJI Phantom 3 Standard | Zdroj: dji.com

GoPro – vládce akčních kamer

U společnosti GoPro se odhaduje, že za rok 2015 generuje příjmy ve výši 1,8 miliardy dolarů. A ačkoli se může zdát, že je daleko za DJI, má obrovský náskok ve vytváření každého jiného aspektu zážitků. “Mají úžasný distribuční kanál,” říká Mike Winn, výkonný ředitel výrobce software DroneDeploy. “Přemýšlejte o tom, kolik stánků v obchodem GoPro vlastní.” GoPro je silná značka, která má rozsáhlou komunitu. Využije tyto zdroje k zapojení se do mediálního podnikání s hardwarem, aby podnítila schopnost uživatelů vytvářet a sdílet videa. V tomto kontextu je dron dokonalým doplňkem GoPro, ačkoli bude dražší než kamera.

GoPro Hero 4 Black Edition | Zdroj: gopro.com

GoPro Hero 4 Black Edition | Zdroj: gopro.com

GoPro již podniklo několik kroků – včetně partnerství s YouTube, aby pomohlo tvůrcům natáčet 360 stupňová, panoramatická videa a najalo Charlotte Koh, bývalou šéfku originální série Hulu, aby zprostředkovala nabídky do studií v Hollywoodu – které jsou také o obsahu a ne nástrojích.

Kdo vyhraje tuto pomyslnou válku se dozvíme v průběhu následujících let, avšak prozatím zůstává DJI č. 1 na trhu s drony, stejně tak jako GoPro na trhu s akčními kamerami.

Zdroj: fastcompany.com

Kategorie: Články

Štítky: Drony, Dron, DJI, GoPro

Komentáře (0)Vstup do diskuse