FAA bude testovat technologii pro identifikaci dronů
Federální letecká správa (FAA) ve středu 7.10. oznámila, že bude testovat technologii, která dokáže identifikovat létající dron v okruhu 8 kilometrů od letiště. Technologie by také měla být schopna, vystopovat pilota dronu podle radiových signálů.
Technologii bude testovat FAA ve spolupráci se společností CACI International. Náměstek správce FAA Michael Whitaker řekl, že testování by mělo být prováděno bezpečně a bez narušení normálního provozu letiště.
Vzrůstající počet těsných minutí
“Bezpečnost je pro FAA vždy nejvyšší prioritou. V současné době jsme znepokojeni tím, jak se množí případy těsných minutí dronů s letadly,” řekl Whitaker.
Problémem je, že srážka dronu s letadlem, by mohla mít katastrofální následky. FAA dostává od pilotů až 100 hlášení každý měsíc, že viděli dron z kokpitu.
Kapitán Tim Canoll, prezident Air Line Pilots Association, prohlásil, že baterie dronů jsou husté a těžké, takže by mohly snadno poškodit letoun, kdyby se dostaly například do motoru, nebo zasáhly čelní sklo.
“Když se něco podobného stane, bude to významná událost, samozřejmě v negativním slova smyslu,” řekl Canoll.
Regulace FAA sice zakazují létání s drony v okruhu 8 kilometrů, ledaže si pilot dronu vyřídí povolení k letu a upozorní kontrolní věž. Avšak piloti aerolinek hlásili, že viděli drony blízko letiště F. Kennedyho v New Yorku.
Konečná ochrana letišť?
John Mengucci, provozní ředitel a prezident operací USA, řekl v prohlášení, že výzkum dronů se bude zabývat rostoucími výzvami zajištění bezpečnosti, kterým čelí letiště napříč světem.
Tato technologie by měla být způsobem, jak detekovat, identifikovat a vysledovat drony a jejich piloty “za účelem ochrany vzdušného prostoru před neúmyslným nebo nezákonným zneužitím dronů blízko amerických letišť,” řekl Mengucci.
Drony většinou nejsou vybaveny zařízením, které by ostatním letounům signalizovalo jejich pozici. I když by drony mohly být sledovány na radaru, kontroloři letového provozu na radaru většinou malé objekty filtrují, protože se domnívají, že se jedná o ptáky nebo balóny.
“Technologie firmy CACI může být nasazena k ochraně širokých oblastí okolo letišť. Dá se také použít v případě dočasných zákazů okolo míst jako jsou například lesní požáry,” řekl Mengucci. “Systém funguje ve dne i v noci, při jakémkoliv počasí a bez vlivu na ostatní elektroniku nebo komunikační vybavení.”
Zdroj: usatoday.com