Firma DJI navázala spolupráci s Facebookem
Z dronu Phantom 4 od firmy DJI bylo na konferenci F8 v San Franciscu dne 13. 4. 2016 vysíláno vůbec první live video natáčené ze vzduchu přímo na Facebook. Při této příležitosti oznámil Mark Zuckerberg navázání spolupráce s firmou DJI. Partnerství však Facebook navázal také s BuzzFeed, VidPress a Mevo.
Facebook minulý týden sice zpřístupnil možnost živých přenosů z mobilních aplikací pro všechny uživatele, avšak nyní živé přenosy posunul ještě dále. Facebook totiž bude moci sloužit jako platforma pro přímé přenosy. V praxi to znamená, že budete moci vysílat vámi natáčené video z dronu přímo na Facebook.
„DJI Phantom 4 je premiérovým řešením pro video a další zobrazovací potřeby, jsme potěšeni, že naše partnerství s Facebookem umožnilo jeho vývojářům zažít některé z možností našeho vlajkového dronu,“ prohlásil Michael Perry, ředitel strategických partnerství u DJI.
Co nás na Facebooku čeká?
Možnost sdílet video živě z dronu přímo na Facebook by mohlo změnit obraz, jakým fungují dnešní média. Nemuseli byste totiž sledovat televizi (případně webový stream), ale stačilo by si sledovat video na zdi. A přesně o to Facebooku jde, čím déle u sebe udrží své uživatele, tím více peněz z reklam získá.
Jak na tuto změnu zareagují média? Mohly by nám totiž přinést živé přenosy z různých akcí, otázkou však zůstává, budou mít motivaci? Obsah na Facebooku totiž nelze nijak zpoplatnit (podobně jako například na YouTube).
Zdroj: suasnews.com