Rozhodl jsem se pro test funkce Follow Me u Phantom 3 Advanced. Chtěl jsem totiž zjistit následující údaje:
- jak rychle dokáže letět Phantom 3 Advanced ve funkci Follow Me
- jakou vzdálenost ulétne na jeden akumulátor
- jak stabilní bude řídící a video signál, když se bude pilot nacházet v autě
- jak bude držet pozici při dané rychlosti
- jaké jsou možnosti zásahu do letu samotného

Záběr z testování funkce Follow Me | Zdroj: droncentrum
Dále chci upozornit, že šlo o test, který probíhal:
- na opuštěné silnici III. třídy
- po cestě nebyla široko daleko zástavba, VVN, železniční trať, lidé apod.
- letělo se nad polem a nikoliv nad komunikací
- dronu jsme se s kolegou nesnažili ujet
- dron byl stále pod dohledem osoby, které mohla let kdykoliv přerušit
- start a přistání probíhal z pole
- nebyla překročena výška letu 50 m
Průběh testu
Před testem jsem dron zkontroloval. Vše bylo nabito na 100%. Venkovní teplota činila cca 12° a bylo bezvětří.
Ještě před samotným startem jsem zkalibroval kompas. Poté jsem vzlétl na pozici sledování a nastavil funkci Follow Me přes aplikaci DJI GO. Následně jsem zahájil samotný test.
Jel jsem pomalu a postupně zrychloval. Dron letěl nad polem většinou ve vzdálenosti 50 metrů od silnice.
Do 30 km/h držel nastavenou pozici. Jakmile jsem začal zrychlovat, začal ztrácet a došlo by na situaci, kdyby se pravděpodobně zastavil. Toto jsme však nechtěli riskovat. Navíc musel být dron stále na viditelný dohled.
Pokud jsme ujeli dále a zpomalili, Phantom nás dolétl a opět zaujal svoji prvotní pozici.
S kolegou jsme v při letu kontrolovali výšku letu. Terén mírně stoupal a klesal. Navíc jsme mohli zasahovat do pozice a vzdálenosti.
Shrnutí
Za celou dobu pohybu nedošlo k výpadku řídícího ani video signálu, a to jsme se částečně skryli i za nižší stromky.
Dron byl stabilní a pořídil krásné záběry ve FULL HD na 30 FPS. Jezdili jsme po silnici tam a zpět. Nakonec jsme přistáli do pole, jak bylo naplánováno.
Celkově jsme urazili 7,59 km. Maximální rychlost činila 36,9 km/h. Na dronu Phantom byl GPS logger Holux 241 Sport. Phantom by dokázal uletět mnohem dále, ale zastavovali jsme a vznikaly bezpečnostní prostoje.