Phantom 3 Advanced – Test akumulátoru v zimě
Otestoval jsem let s DJI Phantom 3 Advanced, ovšem v poněkud drsnějších podmínkách. Venku bylo bezvětří a teplota -7 °C. Byl jsem zvědav na délku letu a teplotu akumulátoru v průběhu letu.
Přípravy na let proběhly již doma. Bylo třeba nabít akumulátory do dronu i vysílače. Při transportu jsem akumulátor do dronu zabalil do novin, aby byla udržena jeho pokojová teplota. Připravil jsem také GPS lokátor pro online sledování polohy.
Průběh testu akumulátoru
Let probíhal na vyhlídce Hronek nedaleko Brna. Nejenže stále nahrávala kamera, ale dron byl stále v pohybu. Z toho by plyne, že by dron měl dosáhnout o několik minut kratší doby letu.
V průběhu letu jsem kontroloval stav napětí na článcích a teplotu akumulátoru. Před startem byla teplota akumulátoru 24 °C.
V průběhu letu se zahřála nejprve na 27 °C (tato teplota byla po 14 minutách letu). Napětí na článcích bylo v průměru 3,61 V. Po 15. minutě se teplota zvýšila na 29 °C.
Let nakonec trval 21 minut. Teplota akumulátoru se vyšplhala až na 31 °C. Nejnižší napětí na článcích při přistání bylo 3,45 V/článek. Celkově dron nalétal 7 km.
Závěr
V mrazu se s dronem dá létat, ale je potřeba, aby byl akumulátor před letem udržován v teple. Při letu se již zahřívá sám.
Pokud dáte do dronu (například P2 Vision+) vymrzlou baterii, dron po startu půjde velmi rychle dolů kvůli poklesu napětí. U řady Phantom 3 hlídá teplotu akumulátoru firmware a pod 15 °C nelze nastartovat motory.