Phantom 3 Advanced – Test Follow Me v údolí
U dronu DJI Phantom 3 Advanced jsem sice funkci Follow Me již zkoušel, ale prozatím pouze na polích bez převýšení a možných překážek. Tato funkce je závislá na kvalitě GPS signálu a to jak na dronu, tak na telefonu/tabletu.
Především dostatečný počet satelitů na „pozemní stanici“ zajišťuje větší přesnost při sledování. Na otevřeném prostoru je vše mnohem jednodušší. Napomůže tomu i znalost terénu, kterým se pohybujeme.
Vliv údolí na funkci Follow Me
Situace se mění, pokud chceme využít tuto funkci například v údolí. Zde má ve většině případů Phantom letící v dané výšce dostatečný počet satelitů. Ovšem pokud se pilot s mobilním zařízením nachází na pozemní komunikaci a nemá dostatečně citlivý příjem GPS signálu, pak mohou nastávat problémy v podobě výpadků v průběhu sledování.
Pokud vám aplikace DJI GO ohlásí, že signál GPS je slabý, Phantom se zastaví a vy musíte vše aktivovat znova. Před vlastním spuštěním funkce sledování však máte na výběr ze dvou možností a to: Návrat na místo startu a Přistání.
Tipy pro funkci Follow Me
Možnost visení není možné použít. Je tedy dobré sledovat chování dronu a v případě krátkého výpadku obrazového nebo řídícího signálu si jej okamžitě převzít (stačí přepnout krátce do ATTI a zpět do GPS).
Při letu údolím by kamera měla směřovat dopředu, aby pilot mohl reagovat na zvyšující se terén v případě stoupání a nehavaroval. Musíme si uvědomit, že dron letí od místa vzletu v dané letové hladině a je na pilotovi, aby ji upravoval dle potřeby.
Osobně mám vyzkoušeno, že i když se pilot nachází uvnitř vozidla, které v podstatě brání volnému šíření obou signálů, neměl jsem problém s výpadky ani v případě, že jsem letěl s Phantomem za vozidlem a sledoval jsem jak automobil, tak scenérii krajiny.
Dávejte pozor na to, kde létáte
Když je údolí hlubší, dron nemusí přesně dodržovat nastavený úhel záběru, ze kterého vás má sledovat. O to větší si musíte dávat pozor na prostor kolem sebe. Raději bych volil větší výšku pro let, kde mám vždy dostatečnou rezervu pro manévrování.
Navíc máte možnosti v průběhu sledování měnit pozice sledování. Takže pokud couváte, je potřeba mít dron na dohled, aby se zamezilo možné kolizi s překážkou.
Toto byl test, kde jeden řídil vozidlo a pilot se výhradně věnoval pilotáži Phantoma. Zde k žádným výpadkům nedošlo. V dalším testu si však demonstrujeme některé výše uvedené skutečnosti.