Fail Safe při zastíněném GPS přijímači a ztrátě satelitů
Když letíte v režimu Phantom a nikoliv v Naza V2, pak letíte automaticky buď v GPS a nebo v ATTI (při výpadku satelitů). Může se stát, že se ztrátou satelitů neaktivuje Fail Safe (FS).
Přesvědčil jsem se o tom následujícím testem. Na horní část modelu jsem doprostřed vrtulí umístil kameru GoPro Hero 3. Ta natáčela let a zároveň zastínila GPS přijímač.
Vše jsem připravil takto:
- zapnul jsem vysílač a nechal S1 přepínač v pozici GPS
- zapnul jsem model DJI F320 Phantom 2 Vision +
- počkal jsem na zapsání Home Pointu (to se potvrdilo prvním, rychlým zablikáním ramen zelenou barvou)
- počkal jsem na plný počet satelitů
- poté jsem nalepil kameru GoPro HERO 3
- na spodek modelu jsem pro jistotu nalepil GPS lokátor a ověřil jeho funkčnost
Potom jsem nastartoval a měl režim letu ATTI. V každém případě mi zadní ramena signalizovala nízký počet satelitů. Nechal jsem model letět po větru a pak vypnul vysílač.
Zadní ramena se rozblikala žlutě a došlo ke ztrátě řídícího signálu. Do 5ti sekund se má aktivovat systém Fail Safe (model pomalu vystoupá do nastavené výšky, mezi tím se otočí přídí k Home Pointu a vrátí se). Toto se ale v mém případě nestalo. Model letěl dále bez FS.
V prvním pokusu jsem měl již přepnuto v ATTI, a tak jsem nevědomky přepnul o polohu níže do manuálu a díky absenci plynu mi model spadl na zem.
Zde je video:
Ve druhém pokusu jsem si na to dal již pozor:
Moje doporučení
Před startem je proto potřeba dávat pozor na správný zápis Home Pointu. Ověřte si jeho polohu a funkčnost pokročilých funkcí Home Lock a Course Lock.
Pokud nemáte FPV a telemetrii, létejte tak, abyste viděli signalizaci ramen. Dávejte si také pozor na to, v jakém režimu letíme, protože pokud vypadnou satelity a letíte v ATTI, nefunguje stabilizace místa. Model letí po větru a hlavně, velmi citlivě reaguje na vaše povely.
Proto je dobré trénovat let v ATTI a naučit se řešit navigaci stroje z větší vzdálenosti zpět k sobě. bez asistence GPS a pokročilých funkcí či samotného Fail Safe.