Provedl jsem druhý test, kde jsem si znovu ověřil, co dokáže během krátké doby udělat námraza vytvořená na vrtulích. Tentokráte byl však test řízený a očekával jsem stejný průběh, jako u havárie DJI F315 Phantom 2 Vision+.
Pro test jsem použil kvadrokoptéru DJI Phantom FC40. Osadil jsem ji kamerou GoPro, která snímala zvuk a zachytila nekontrolovatelný sestup po vytvoření námrazy.
Ve videu uslyšíte i změnu tahu motorů. Lze vidět také rychlé klesání a nestabilitu dronu. Dron mimo jiné ani nereagoval na moje povely, pi přidání plynu se jeho rychlý „pád“ nezpomalí!
Průběh testu
V tomto testu po nárazu začal Phantom sám pomalu stoupat a k poslušnosti jsem jej přivedl až po chvíli. Jakoby řídící jednotka Naza V2 dostala po nárazu šok.
Při druhém pokusu po očistě vrtulí se Phantom udržel ve vzduchu mnohem kratší dobu. Opět začal rychle klesat, byl nestabilní.
Let s dronem v mlze je velmi nebezpečný (v teplotách kolem 0 °C a méně). I v teplotě -10 °C se v mlze vyskytuje voda v kapalném stavu a ta při kontaktu s chladným povrchem okamžitě namrzá. Dron pak ztrácí vztlak, výkon a začne rychle klesat k zemi. Jde velmi těžce ovládat do stran a nereaguje na přidání výkonu!
Rychlost klesání je cca 6 m/s namísto 2 m/s. Při nárazu do země si můžete například poškodit gimbal a kameru.
Navíc v chladném počasí jde napětí akumulátoru rychleji dolů. A to i v případě, že jej dáváte do dronu v normální pokojové teplotě.