Test chování dronu při námraze vrtulí

| Igor Vlahovič

Provedl jsem druhý test, kde jsem si znovu ověřil, co dokáže během krátké doby udělat námraza vytvořená na vrtulích. Tentokráte byl však test řízený a očekával jsem stejný průběh, jako u havárie DJI F315 Phantom 2 Vision+.

Viditelná vrstva námrazy na vrtuli | Zdroj: Droncentrum

Viditelná vrstva námrazy na vrtuli | Zdroj: Droncentrum

Pro test jsem použil kvadrokoptéru DJI Phantom FC40. Osadil jsem ji kamerou GoPro, která snímala zvuk a zachytila nekontrolovatelný sestup po vytvoření námrazy.

Ve videu uslyšíte i změnu tahu motorů. Lze vidět také rychlé klesání a nestabilitu dronu. Dron mimo jiné ani nereagoval na moje povely, pi přidání plynu se jeho rychlý „pád“ nezpomalí!

Průběh testu

V tomto testu po nárazu začal Phantom sám pomalu stoupat a k poslušnosti jsem jej přivedl až po chvíli. Jakoby řídící jednotka Naza V2 dostala po nárazu šok.

Námraza na vrtuli kvadrokoptéry DJI Phantom FC40 | Zdroj: Droncentrum

Námraza na vrtuli kvadrokoptéry DJI Phantom FC40 | Zdroj: Droncentrum

Při druhém pokusu po očistě vrtulí se Phantom udržel ve vzduchu mnohem kratší dobu. Opět začal rychle klesat, byl nestabilní.

Let s dronem v mlze je velmi nebezpečný (v teplotách kolem 0 °C a méně). I v teplotě -10 °C se v mlze vyskytuje voda v kapalném stavu a ta při kontaktu s chladným povrchem okamžitě namrzá. Dron pak ztrácí vztlak, výkon a začne rychle klesat k zemi. Jde velmi těžce ovládat do stran a nereaguje na přidání výkonu!

Rychlost klesání je cca 6 m/s namísto 2 m/s. Při nárazu do země si můžete například poškodit gimbal a kameru.

Navíc v chladném počasí jde napětí akumulátoru rychleji dolů. A to i v případě, že jej dáváte do dronu v normální pokojové teplotě.

Komentáře (0)Vstup do diskuse