Dolet kvadrokoptéry T2M Spyrit v silném větru

| Igor Vlahovič

Po dosahu RC soupravy u modelu kvadrokoptéry T2M Spyrit jsem byl zvědav, jakou vzdálenost model uletí na akumulátor kapacity 600 mAh. Jelikož v den testu foukal nárazový vítr až o síle 8 m/s, byl jsem rozhodnut provést testy rovnou dva. Tento den jsem tedy provedl test doletu ve větru a později pak za bezvětří.

Pohled z auta na kvadrokoptéru T2M Spyrit bojující proti silnému větru | Zdroj: droncentrum

Pohled z auta na kvadrokoptéru T2M Spyrit bojující proti silnému větru | Zdroj: droncentrum

Pro test jsme našli polní cestu bez stromů, elektrického vedení a budov. Kolem byly pouze lány s obilím. Ideální místo, kde mohu jet autem a doprovázet letící model. První zkouška proběhla před startem testu a zjistili jsme, že s ostrými výchylkami lze létat i za takového počasí.

Cestou necestou, větrem nevětrem

Vyměnili jsme akumulátor a provedli opětovnou kalibrace gyroskopů. Následně jsem si sedl za volant mého auta. Kolega byl připraven na straně spolujezdce s kamerou GoPro HERO 4 na čele. Pomalu jsme vyrazili vpřed.

Model jsem mu z okna doslova hodil. Jeho úkolem bylo s modelem letět před autem, ale proti větru, což vůbec nebyl lehký úkol. Model náhle stoupal a pak prudce klesal právě kvůli silným poryvům větru.

Na hranici 280 metrů vedla cesta do kopce. Zde došlo hned ke dvěma neplánovaným haváriím do pole. Na horizontu kopce se však podmínky zhoršily. Vítr vanul z pravé strany. Kolega tedy musel tlačit model nejen výkonem na pravou stranu, ale letět vpřed. Na to model občas nestačil. Proto jsme zažili opět několik nehod. Nicméně, i přesto jsme takto s větrem bojovali 18 minut.

Celková doba letu | Zdroj: droncentrum

Celková doba letu | Zdroj: droncentrum

Protože jsme měli v autě na palubovce GPS Tracker, zjistili jsme po skončení tohoto náročného testu následující údaje:

Délka letu: 600 m
Doba letu: 18 minut
Maximální rychlost: 17 km/h

Maximální rychlost modelu v silném větru | Zdroj: droncentrum

Maximální rychlost modelu v silném větru | Zdroj: droncentrum

Je neuvěřitelné, že 100 g vážící model dokázal bojovat a letět i v takových podmínkách. V tomto testu byla na modelu kamera, která snímala let samotný. Takže let byl pod energetickou zátěží.

Toto místo použijeme pro druhý test, kdy poletíme s kamerkou opět zapnutou. Posléze provedeme to stejné, ale bez kamery. Počkáme si však na bezvětrné počasí.

 

Komentáře (0)Vstup do diskuse