Instalace osvětlení ramen kvadrokoptéry F300
Pokud vám u regulátoru Phantom 1 nebo Phantom 2 odpadne jedna SMD dioda, přestane fungovat osvětlení a to je problém… U DJI Phantom 1 jsou ramena po nastartování motorů osvětlená trvale, zatímco u DJI Phantom 2 svítí přední světla trvale a zadní informují o stavu letu.
Problém je, když SMD dioda odpadne a nezůstane na místě cín, není možné provést opravu pájením. V tomto případě jdou v úvahu tyto možnosti:
- seškrábat izolaci z tištěného spoje a obnovit cestu
- použít elektrolak na obnovu spoje
- propojit obvod a budou svítit pouze dva SMD prvky
K tomuto je však potřeba pořádné vybavení a nesmíte chybovat. Hrozí zničení regulátoru.
Co jsem zkusil já…
Nejprve jsem zkoušel použít diodu červenou 3 mm průměr s odporem 76 ohmů. Toto řešení nebylo dobré, dioda neměla místo na správnou polohu pod plastovým průhledným krytem.
Našel jsem však jiné, originální řešení. V obchodě jsem zakoupil pásek z LED SMD diod. Tři diody byly minimum pro zapojení na 12V napětí.
Postup instalace diodových pásků
Doma jsem pásek rozstříhal, protože později budu takto dělat osvětlení i na mé F450. Na plus a mínus jsem napájel dvoulinku, regulátory jsem izoloval černou izolační páskou (také aby zbylé dva nesvítily ven).
Kabely jsem přesně vyvedl otvorem v regulátorech a připájel k základní desce (napájení regulátorů).
Potom jsem přišrouboval regulace zpět a zajistil je společně s plastovými průhlednými sklíčky.
Po zapnutí napájení se ramena ihned rozsvítí. Zvolil jsem bílou na zadní ramena a modrou na přední.
Svítivost je dostatečná. Za soumraku, oblačnosti i večer je pro orientaci naprosto dostačující. Za slunného dne je viditelnost ramen cca do 50 metrů.
Cena 3 kusů zapojených SMD diod stojí cca 18 Kč s DPH. Na výběr máte barvy: bílá, červená, modrá a někdy je k dostání i zelená.
Já jsem takto vyřešil problém a pokud budu chtít vše vrátit do původního stavu, není problém. A co více, kolega má nyní originální stroj.