Rozhodl jsem se otestovat maximální rychlosti DJI F315 Phantom 2 Vision+ a to v režimech GPS a ATTI. Všeobecně platí, že v GPS je let pomalejší, protože je menší i náklon stroje. V manuálu jsem rychlost z bezpečnostního hlediska neměřil.
Jak test probíhal?
Pro test jsem si vybral prostornou louku. Let proběhl navečer a za bezvětří. Po celkové přípravě stroje k letu (zápis Home Pointu a kalibrace kompasu), jsem na Phantoma upevnil GPS lokátor Holux 245 Sport. Ten je schopen v reálném čase zapsat rychlost pohybu, vzdálenost a další údaje.
Potom jsem nechal přepínač S1 v poloze GPS (ramena blikají zeleně) a provedl let v největším možném náklonu. Maximální rychlost se zastavila na 54,1 km/h. Let trval 3 minuty a urazil jsem vzdálenost 460 m.
Následně jsem přepnul S1 do prostřední polohy, aktivoval se letový režim ATTI. Podotýkám, že jsem použil nový akumulátor. Zde jsem opět provedl několik rychlých přeletů. Dosáhl jsem maximální rychlosti 65,4 km/h. Oproti GPS je to slušný rozdíl. Zde měla kvadrokoptéra také větší náklon, a mohla tak dosáhnout vyšší rychlosti. Urazil jsem vzdálenost 490 m za dobu 3 minut.
Oba režimy tedy mají omezení. V manuálním režimu by byl stroj schopen letět mnohem rychleji, ale to by znamenalo vyrovnávat náklon přidáváním výkonu pro udržení výšky. V opačném případě by kvadrokoptéra havarovala do země. Od tohoto nebezpečného pokusu jsem raději upustil.