Uvíznutí modelu T2M Spyrit v koruně stromu 2. díl

| Igor Vlahovič

Po nehodě modelu T2M Spyrit, kdy zůstal po testu v koruně vzrostlého listnatého stromu, jsem kontaktoval společnost Rasker, která se zabývá zahradnickou činností, sekáním trávy a také rizikovým kácením stromů.

Parta zkoumající nalezeno kvadrokoptéru Spyrit T2M | Zdroj: droncentrum

Parta zkoumající nalezeno kvadrokoptéru T2M Spyrit | Zdroj: droncentrum

Zde mi byla panem Neumannem starším přislíbena pomoc. Tedy, že mi model sundají odborníci na slovo vzatí.

Průběh hledání

Nehoda se stala v pondělí. V úterý pak pršelo a záchranná akce byla odložena. To jsem se byl v dešti podívat na místo, zda náhodou model sám nespadl, díky vydatnému větru a dešti. Nic se však nezměnilo.

Ve středu jsem na místě nebyl, protože jsem byl služebně mimo Brno.

Ve čtvrtek jsme měli dohodnutý termín na 14 hodinu. Že přijede pracovní „četa“ pod vedením pana Neumanna mladšího a model bude odborně sundán ze stromu. Ale na konec měla společnost opět hodně práce a jednu velkou zakázku. Tak jsme se dohodli na páteční ranní hodiny.

Ale nedalo mi to a s kolegou Michalem Masaříkem jsme kolem 16 hodiny jeli na místo nehody. Chtěl jsem se přesvědčit, že je model stále na svém místě. Abych nakonec nehnal firmu zbytečně, když má určitě spoustu zakázek na jiných místech.

Když jsme hledali v koruně stromu na známém místě, nic jsme neviděli. Náhle kolega zvolal, že vidí něco ve vysoké trávě pod stromem. A… našel padlý model! Ležel na vrtulích a vidět byl pouze podvozek.

Příjezd členů firmy Rasker

Jaké bylo naše překvapení a radost zároveň. Ihned jsme model zkontrolovali a na první pohled byl naprosto v pořádku.

Pak jsem hned zavolal majiteli Raskeru, aby již nikdo nejezdil, že se model zázračným způsobem osvobodil sám. Ale bylo mi sděleno, že kluci jsou na cestě a chtějí si prohlédnout místo, kde zítra polezou.

Počkali jsme tedy na jejich příjezd. Byla to jejich vlastní aktivita. Když jsme se poznali a oznámili novinku, chvíli nevěřili, pak jsme se však všichni smáli a přemýšleli, jak je to možné. Pták? Vítr? Zlomená větvička větrem? Proč jej nikdo neviděl před námi? Jak tam dlouho leží?

Těžko na vše odpovědět. Proto jsme se raději věnovali létání. Kolegům z Raskeru jsme ukázali DJI Phantom 2 Vision +, majitel a jeden z kolegů si model vyzkoušeli.

Po více jak hodině se udělalo společné foto z nadhledu a závěr je takový:

  • určitě se budeme dále scházet a létat, protože jeden z kolegů má model Syma X5C, což je kopie Spyrit modelu
  • sám majitel uvažuje o koupi drona typu Phantom
  • u společnosti máme jistotu další pomoci, pokud nám model uvízne při testech na stromě
  • byla navázána spolupráce

Závěrečný test funkčnosti nalezeného modelu

Model, který byl čerstvě nalezen vyzkoušeli a vše fungovalo naprosto bez potíží. Model je krytý s malými průduchy. Vlhkost mu neuškodila. Stejně však půjde na Nanoprotech Electric kůru, aby nezačaly kontakty a elektronika oxidovat.

Akumulátor, byť byl připojen a model byl stále v poloze ON, přežil s napětím 3,2V / článek. V modelu je ochrana, takže i když model nevypnete do polohy OFF, regulátor odpojí napájení a akumulátor se nezničí!

Dnes tedy model létá naprosto v pohodě. Vlastním ho tedy já (koupil jsem mezi tím ještě jeden) a nový kolega. Budeme trénovat dronobely. Co to je? To až někdy příště.

Děkuji tímto společnosti Rasker za nabídnutou pomoc a to zcela bez nároku na odměnu! Jedná se o společnost z Brna s profesionálním přístupem.

Komentáře (0)Vstup do diskuse