DJI Flame Wheel F450 – přehled dílů a cen

| Igor Vlahovič

Doposud jsem využíval svoji kvadrokoptéru DJI Phantom 2 Vision + F320 ke všem možným testům, včetně letu v manuálním režimu včetně akrobacie. Ale přece jen mě to stálo už dost peněz. Ať už v náhradních dílech po nehodách (ty jsem mnohdy ani sám nezavinil) nebo i kvůli riskantním pokusům. Nyní mám sice novou F315 od DJI, ale tu již budu testovat poněkud jiným způsobem. Bez větších rizik.

Kvadrokoptéra F450 Flame Wheel | Zdroj: droncentrum

Kvadrokoptéra F450 Flame Wheel | Zdroj: droncentrum

Potřeba nového stroje

Potřeboval jsem model na obyčejné poletování, akrobacii a hlavně pro získávání letových dovedností. Tím pádem jsem věděl, že vymoženosti typu stabilizace GPS a ATTI nebudou potřeba. Začal jsem hledat možnosti a nakonec jsem tuto myšlenku vyřešil velmi lehce.

Od kolegy jsem zakoupil jeho sestavenou kvadrokoptéru, která byla již zalétaná. Podíváme se nyní o jaký model jde a na kolik zhruba vyjde jeho stavba.

Detail motoru MTO 28-26 1400kV | Zdroj: droncentrum

Detail motoru MTO 28-26 1400kV | Zdroj: droncentrum

Nebudu se chlubit tím, že jsem celý stroj postavil a vyladil. To mi nepřísluší. Kolega Dušan Růžička mi při předávání stroje vše vysvětlil, a já tak mohl napsat tento úvodní článek o stavbě drona.

Celý model si postavil z dílů, které nakoupil z Hobbykingu. I když si připočetl poštovné, stále ho model vyšel kolem 5500 Kč, samozřejmě bez vysílače. Za tu cenu má však již dospělý model a ne hračku. Aby bylo vše jasnější, ukážeme si ceny, za které se dají použité komponenty zakoupit přímo na našem trhu.

Díly ke stavbě

Ke stavbě Dušan potřeboval především rám, vrtule, řídící desku, regulátory, motory. A pak samotnou RC soupravu, kterou model řídil. Postavil pak dron se čtyřmi vrtulemi, tedy kvadrokoptéru. V podstatě se jedná o typ DJI F450. Ale toto je jeho kopie.

Jaké díly k tomu jsou potřeba?

  • 4x motor MTO 28-26 1400kV, cena za kus 416 Kč = 1664 Kč
  • 4x regulátor Flycolor 30A OPTO Simonk, cena za kus 390 Kč = 1560 Kč
  • 1x řídící deska KK 2.0 Multi Rotor, cena za kus 1094 Kč
  • 1x rám F450, cena za kus 900 Kč
  • 1x akumulátor LiPo 5000 mAh 3S 25c, cena za kus 1068 Kč
  • 1x hlídač napětí, cena za kus 123 Kč
  • 1x páska na uchycení akumulátoru, cena za kus 99 Kč

Celkem tedy 6508 Kč za teto komplet.

K tomu je potřeba zakoupit vysílač. Já jsem pořídil Spektrum DX5E, tedy 5ti kanálovou soupravu. Ta je na řízení modelu dostačující. Pokud chcete ovládat dodatečně další funkce, je potřeba zakoupit více kanálovou soupravu. Mne vysílač přišel na 2600 Kč.

Elektronické řízení otáček | Zdroj: droncentrum

Elektronické řízení otáček | Zdroj: droncentrum

Pokud nemáte nabíječku pro LiPo, ještě si musíte připočíst cenu cca 1500 Kč. I po sečtení se však dostaneme na částku cca 10608 Kč.

Pokud tedy máte vysílač a nabíječku, postavíte si plnohodnotný model velikostí větší jak DJI Phantom, který má nadbytek výkonu, unese kameru GoPro, případně i gimbal.

Jakmile budete chtít model vybavit GPS, kompasem pro stabilizaci, cena se výrazně zvýší.

F450 vs DJI Phantom F300

Nyní mi můžete namítat, že takový DJI Phantom F300 stojí skoro stejné peníze a má v sobě již všechny stabilizace. Ano, ale výrobní proces Phantoma je jiný, v mnohem větším množství. A hlavně je potřeba, podívat se na jednotlivé náhradní díly, pokud dojde k závadě a vy již nemáte dron v záruce. Poskládat DJI Phantom F300 jednotlivě vyjde na mnohem vyšší cenu.

Kamera GoPro umístěná na přídi kvadrokoptéry | Zdroj: droncentrum

Kamera GoPro umístěná na přídi kvadrokoptéry | Zdroj: droncentrum

F450 nemá žádnou stabilizaci polohy ani výšky. Pouze gyro vyrovnává (pokud je funkce zapnutá) vodorovnou pozici modelu.

Dobrá přizpůsobitelnost

Motory jsou natolik výkonné, že je let směrem vzhůru velmi svižný. Všechny směry letu jsou rychlé a pohotové. Navíc je deska plně nastavitelná a umožňuje různá nastavení, což u Phantoma opět nejde.

Pohled na řídící desku | Zdroj: droncentrum

Pohled na řídící desku | Zdroj: droncentrum

Kvadrokoptéra F450 mi otevřela nové možnosti pro testování, kde budou pád či závada vždy méně finančně náročné, a především – naučím se pohotovým reakcím při řízení modelu bez stabilizací. Budu pak schopen vyřešit případná úskalí při letu s Phantom řadou a jemu podobnými.

Ukázka letu s F450:

 

Komentáře (1)Vstup do diskuse