Srovnání dronů Yuneec Q500 G Typhoon a DJI Phantom 3 Advanced

| Igor Vlahovič

Dostal jsem možnost otestovat kvadrokoptéru Yuneec Q500 G Typhoon, a také porovnat její letový projev oproti DJI Phantom 3 Advanced.

Test proběhl za oblačného počasí, v mírném větru. Místem konání byl lom Hády. Zde jsem měl dostatek volného prostoru pro můj vůbec první let s Yuneecem. 

Tomáš, coby majitel, mi podal základní informace, ale sám dron detailně nezná. Dokonce i přistání nechává na autopilotovi. Dron jsem tedy nejen vyzkoušel, ale ukázal mu, že je lepší jej řídit od startu až do přistání.

Nebudu zde popisovat technické parametry dronu Yuneec Q500 G Typhoon, protože smyslem testu byl samotný let, čitelnost, citlivost ovládání a porovnání oproti Phantom řady 3. Nicméně i Yuneec má letové režimy jako GPS, manual (ATTI), návrat na místo vzletu, Follow Me a kroužení kolem objektu (Point of Interest). 

Na vysílači je integrovaný displej, který ukazuje kompletní telemetrii a samozřejmě video náhled. Dnes byl náhled dobře čitelný, na slunci je čitelnost beze clony horší. 

Ovládání dronu Yuneec Q500 G Typhoon

Dron se startuje jedním tlačítkem a stejným se i vypínají motory. Módy řízení jsou k dispozici 1 až 4. Já samozřejmě zvolil 2 tzn. plyn na levé straně. Pak je ovládání stejné, jako u DJI Phantom 3 Advanced. 

Ergonomicky se vysílač drží dobře a není těžký. Nahoře jsou tlačítka pro focení/video a nechybí ani náklon kamery.

Co mi dělalo problémy, byla složitá kalibrace kompasu. Tu jsem prostě nedokázal řádně provést. Majiteli jsem tedy doporučil, aby ji příkladně nastudoval a dělal ji před každým letem. 

Nicméně let probíhal na malém prostoru, a i když se kalibrace kompasu tvářila v pořádku, nebyl jsem si 100% jistý. Proto jsem létal jen kolem sebe.

Letové vlastnosti Yuneec Q500 G Typhoon

A co tedy let? Shrnul bych to následovně:

  • Po startu stačí přidat málo plynu a dron vyletí ihned do vzduchu a drží pozici.
  • V mírném větru držel pozici, ale nebyl klidný. Díky většímu rozpětí ramen, větším vrtulím a asi i konstrukci se kymácel. To však nemělo vliv na práci gimbalu s kamerou GoPro HERO 3.
  • Když jsem začal poletovat, dron měl pomalé reakce.
  • Pokud jsem při plném plynu pustil do neutrálu, dron aktivně nebrzdí. Trvá mu, než zastaví díky systému GPS.
  • V módu ATTI je řízení velmi citlivé a začátečníkům bych ho nedoporučoval.
  • Rychlost stoupání a klesání je příjemná.
  • Zrychlení dronu je také pomalejší.
  • Manuální přistání je pohodlné, rychlost dosedu je krásně plynulá. Po přistání je nutné tlačítkem vypnout motory.
  • Kdybych chtěl natočit stejné záběry, co točím s Phantomem, musel bych si zvyknout na jiný letový styl. Ten se mi zdál více „těžkopádný“, jedná se však jen o subjektivní názor, protože létám s DJI Phantom a zde jsou reakce zcela okamžité.
  • Při silnějším poryvu větru bych se bál, zda motory zvládnou udržet dron ve vzduchu.

Byl jsem však velice rád, že jsem se mohl s tímto typem dronu krátce prolétnout. Je to jiný stroj, má svůj potenciál, a kdo si jej vybere jako úplně první, zvykne si na jeho letový projev a může být spokojen. Snad jen na transport je poněkud větších rozměrů.

V následujícím záznamu se podívejte na můj testovací let a krátké porovnání s DJI Phantom 3 Advanced.

 

Komentáře (2)Vstup do diskuse