Dron Parrot Bebop - první vzlet

| Igor Vlahovič

Dne 3.4.2015 jsme uskutečnili první vzlet modelu Parrot Bebop. Protože už třetí den vydatně fouká nárazový vítr, vybral jsem pro první let lesní parkoviště, kde bylo alespoň částečné závětří a vítr byl slabší.

První let ještě nebyl zaměřen na velké testování a psaní recenze, šlo o první seznámení s Bebopem a zjištění, co od něj můžu čekat.

parrot bebop kalibrace

Pokus o kalibraci kompasu ještě před vzletem. | Zdroj: Droncentrum

Kolem čtvrté hodiny odpoledne jsem dojel na parkoviště a vytáhl přenosný stolek a židličku. Chtěl jsem znovu zkalibrovat kompas před letem. Systém však nic nehlásil, zřejmě mu stačila kalibrace poprvé při startu doma. Ale mělo by se tak konat před každým startem, aby se dron zorientoval. Budu muset na internetu najít návod k dronu, protože součástí balení nebylo nic, co by mi mohlo pomoct. V každém případě jsem se rozhodl let uskutečnit.

První let dronu Parrot Bebop

První vzlet byl jištěn motouzem pro případ, že by měl Parrot Bebop v úmyslu letět pryč. Model se startuje tlačítkem na pravé straně ovladače Skycontroller – symbolem šipek nahoru a dolů. Zmáčknul jsem tlačítko, model nastartoval motory a vzlétl zhruba půl metru nad zem a držel pozici. Stejným způsobem – tedy stiskem stejného tlačítka – lze i přistát. Takto jsem několikrát vzlétl a zase přistál. Při přistání je jedno, v jaké jste výšce – prostě dáte povel a Bebop přistane a vypne motory.

parrot bebop první vzlet

Těsně po automatickém vzletu pomocí tlačítka na ovládání Skycontroller. Parrot Bebop zůstává na pozici bez potřeby jakéhokoliv ovládání. | Zdroj: Droncentrum

Během těchto vzletů a přistání, když byla kvadrokoptéra ve vzduchu, docházelo k výpadkům signálu GPS a Parrot Bebop se tak nedokázal udržet přesně na dané pozici. Výpadky byly zřejmě zapříčiněny okolními stromy, nebyl ideální výhled na oblohu. Dron jsem proto měl neustále na očích.

Rychlý test funkce GoHome

Chtěl jsem během prvního letu zběžně otestovat i funkci GoHome. Nicméně mi nedošlo, že mám dron přivázaný na motouzu a že tak nebude mít dostatek prostoru ke správnému provedení této funkce. Výsledkem tedy byl spíše test odolnosti, protože Bebop po chvíli vypnul motory a spadnul. Této funkci se budu muset pověnovat o něco více v jednom z budoucích testů.

Závěrečná fáze letu v obavách

Pak jsem již jen poletoval, ale byl jsem stále nervózní z té kalibrace kompasu. V poryvu větru model občas cestoval a choval se nervózně. Pak jsem vzlétl nad stromy, kde byl silný vítr. Pak jsem patrně zazmatkoval. Protože když je model ve výši stromů, již řádně nevidíte jeho orientaci a… Model jsem poslal nad stromy, kde nakonec havaroval a propadl větvemi.

parrot bebop ovládání skycontroller

Ovládání dronu pomocí Skycontrolleru. | Zdroj: Droncentrum

Z toho již nyní vím, že když není spodek modelu osvětlen a je navíc malý, let bych viděl na kratší vzdálenost. Aby nemohlo dojít k dezorientaci jako v mém případě. A spoléhat se na kameru, to raději ne. Obraz z přední kamery sice máte, ale údaje o vzdálenosti, výšce a rychlosti k dispozici nemáte. Takže tady to chce rozum při letu.

V každém případě první let proběhl a model vydržel i nehody a hrubší zacházení.

Zjištěné vlastnosti dronu Parrot Bebop

Ještě bych dodal, že ovládání je typu MODE 2, tedy levou páčkou ovládáte otáčení kolem osy a plyn, pravou páčkou pak náklony do stran – let vlevo, vpravo, dopředu a dozadu.

Letový projev se díky hmotnosti, velikosti a výkonu motorů nedá srovnávat s DJI Phantom 2 Vision +. Zde bych doporučoval spíše let za bezvětří a v hale. To vše se ještě bude testovat.

Prohlédněte si video z prvního letu

 

Komentáře (0)Vstup do diskuse