Nové páskové osvětlení u kvadrokoptéry F450

| Igor Vlahovič

První verze pozičního osvětlení na mé kvadrokoptéře DJI F450 mi příliš nevyhovovala. Pouze 5 mm bílé diody (každá na jedné straně) na zadních ramenech a osvětlení na spodku modelu nebyly při větší vzdálenost dostačující. Ztrácel jsem orientaci a po první havárii jsem se rozhodl provést radikální změnu.

Kvadrokoptéra DJI F450 s novým osvětlením | Zdroj: droncentrum

Kvadrokoptéra DJI F450 s novým osvětlením | Zdroj: droncentrum

Návštěva obchodu a výběr diodového pásku

Zašel jsem do obchodu, kde jsem koupil SMD diodový pásek. Minimální počet byl 3 ks a stál cca 19 Kč s DPH. Napájí se z 12V a má minimální odběr. Barvy jsou mléčná bílá, čirá bílá, modrá, červená a zelená.

Rozteč mezi diodami pasuje přesně na velikost ramen DJI Phantom, což jsem mohl dobře i pro opravu osvětlení kolegovy kvadrokoptéry DJI F300 Phantom 1. Pořídil jsem bílou a červenou. Svítivost na 12V je ideální. Diody neoslňují a přitom jsou velmi dobře vidět i na denním světle.

Pro můj účel bylo potřeba pořídit po 2 páscích každé barvy (červená a bílá). O odpory se již nemusíte starat a dvojlinku pak pájíte na pájecí plošky.

Instalace pásků

Pásek je opatřen samolepící páskou, takže jej pak můžete pohodlně přilepit kdekoliv, ale pozor, nedrží příliš dobře. V mém případě jsem i tak našel řešení.

Pásky jsem prvně opatřil tenkou dvoulinkou. Posléze jsem nalepil pásky na konce ramen. Na zadní ramena jsem použil červenou, na přední pak bílou barvu. Poté jsem pásek zajistil stahovací páskou černé barvy.

Diodové osvětlení zespodu kvadrokoptéry F450 | Zdroj: droncentrum

Diodové osvětlení zespodu kvadrokoptéry F450 | Zdroj: droncentrum

Jakmile byly pásky na svých místech, upevnil jsem kabely k ramenům. Nakonec jsem ustřihl kabeláž na míru a připájel jsem každý pásek zvláště na základní desku, kde se napájí regulátory.

Celé osvětlení funguje tak, že se po připnutí akumulátoru ramena rozsvítí. Není to jak u DJI Phantom, kde se regulátor rozsvítí až po startu motorů.

Toto řešení jsem otestoval při podvečerním letu i ve dne. Ve dne je vidět poloha ramen do vzdálenosti asi 50 metrů. Do výšky je to o něco delší vzdálenost. V podvečer a večer je to naprosto dostačující.

Kvadrokoptéra F450 při letu za šera | Zdroj: droncentrum

Kvadrokoptéra F450 při letu za šera | Zdroj: droncentrum

Diody neoslňují a umožňují mi let na větší vzdálenost bez rizika ztráty orientace. Toto řešení považuji za konečné.

Komentáře (0)Vstup do diskuse