Představení kvadrokoptéry DJI FC40

| Igor Vlahovič

Jeden pán, kterému jsem zhruba před rokem dával dohromady DJI Phantom FC40, mi nabídl zakoupit od něj právě tento stroj. Po prvním ohledání je v perfektním stavu. Jediné co chybí, je HD kamerka, která byla ztracena někde v poli. Ta pro mě ale není důležitá. Použiji svoji GoPro HERO3 s náhledem přes Wi-Fi. Ano, je to možné, dron totiž letí na frekvenci 5,8 GHz.

Kvadrokoptéra Phantom FC40 | Zdroj: dji.com

Kvadrokoptéra Phantom FC40 | Zdroj: dji.com

S kvadrokoptérou FC40 mám mnoho plánů. Chci ji testovat a porovnávat s dalšími Phantomy řady Vision+ a 3 Advanced. Budu provádět také zátěžové testy řídící jednotky a věnovat se akrobacii v manuálním módu.

Kvadrokoptéra DJI FC40 ve zkratce

Tato kvadrokoptéra se prodávala v provedení RTF. Vše je tedy součástí balení. To obsahuje: sestavený dron, akumulátor, nabíječ, dvě sady vrtulí, návod, držák kamerky, kamerku (pokud je dron nový), klíč na vrtule a další drobnosti.

Technické specifikace

Akumulátor: Phantom 3S Li-Pol 2200 mAh 20C
Motory: DJI 2212 920 kV
Regulátory: DJI Phantom verze 1
Vrtule: samodotahovací pro Phantom 1
Kamerka: DJI HD ovládaná pomocí Wi-Fi přes aplikaci
Nabíječ: max 3A nabíjecí proud včetně balancéru
Řídící jednotka: Naza V2
IOC: ano (Course Lock, Home Lock)
Letové režimy: GPS, ATTI
Fail Safe: ano
Manuální mód: ano
Doba letu: cca 11 minut

Dron umí držet pozici dle GPS a samozřejmě výšku pomocí barometru. Lze aktivovat také manuální režim přes Naza asistenta.

Úprava kvadrokoptéry

Kvadrokoptéru FC40 jsem si poněkud upravil. A to hlavně s ohledem na odlišení se od ostatních dronů tohoto typu. Proto jsem zakoupil LED pásky bílé barvy (zadní již byly instalovány majitelem). Ty jsem poté připevnil na zadní ramena. Celá zadní část tedy svítí kompaktně bíle.

Upravená kvadrokoptéra DJI FC40 | Zdroj: droncentrum

Upravená kvadrokoptéra DJI FC40 | Zdroj: droncentrum

O stavu baterie a režimu, ve kterém letíte, informuje zadní stavová dioda. Je poměrně dobře vidět. Jedná se totiž o jediný komunikační prostředek mezi pilotem a strojem.

Vysílač je klasický páčkový. Pro pohon stačí 4AA akumulátory. Lze s ním:

  • zapínat IOC (inteligentní ovládání)
  • přepínat letové režimy včetně manuálního režimu
  • vypnutím vysílače aktivovat FAIL SAFE

Video z představení:

Komentáře (0)Vstup do diskuse