Kvadrokoptéra VR Spark 350
Kvadrokoptéra VR Spark 350 byla stvořena po roce plném experimentů, vylepšování elektroniky, designu, použitelnosti pro zákazníka a možnosti použití pro komerční účely při respektování vládních omezeních o létání s drony (platí hlavně pro USA).
Roberto Navoni z firmy Virtualrobotix řekl: „Implementovali jsme řídicí systémy a ukončení letu, abychom zajistili dodržování Italských a Francouzských pravidel, nyní jsme začali pracovat na pravidlech pro USA, abychom dosáhli vysoké úrovně bezpečnosti a spolehlivosti. Současná konfigurace s bezkomutátorovým gyroskopem, GoPro 4 a padákem váží 1,3kg. Maximální vzletová váha je 1,8kg, aby se vyhovělo předpisům FAA a Evropským regulacím, které umožní menším dronům létat v omezených oblastích.“
„Momentálně podstupujeme experimentování, abychom dosáhli schválení pro komerční použití v Itálii a Francii. Prodej plánujeme v dubnu. Hledáme partnery, kteří nás podpoří při certifikaci VR Spark Section 333 FAA.“
Hlavní využití VR Spark 350:
- Levné filmování.
- Bezpečnost a záchrana.
- Video inspekce.
- Marketing (značkové drony pro propagaci – donášku)
- Automatické funkce jako ‚follow me‘ (akční sporty)
- Fotogrammetrie.
- Trénování škol pro profesionální piloty.
- Vhodný pro drony startupových společností a výzkumné projekty (např. H2020).
Příklad filmografie:
Příklad termálního senzoru na bázi infračervené kamery:
Tento multifunkční stroj si klade za cíl vstoupit jako protagonista do businessu s drony.
Má všechny potřebné funkce, aby byl Italskou odpovědí na čínský DJI Phantom. Disponuje jednoduchostí a přesností jako DJI Phantom, avšak s možností mnohem větší zátěže a flexibility.
Technické specifikace:
- Inovativní italský design a speciální technologie nátěru.
- Konfigurace rámu: Kvadrokoptéra.
- Vrtule: 9×4,5 (příp. 10×4,5).
- Motory: 980kV.
- Doba letu: 18 minut.
- Váha: 1,3 kg při plné konfiguraci s kloubem, kamerou GoPro 4 a padákem.
- Řízení letu: VR Brain 5.2 PRO (přizpůsobení VR SPARK).
- GPS: VR GPS 8 GNSS navigační systém dual mode GPS / GLONASS.
- Systém ukončení letu (lepší překlad mě nenapadl z anglického – Flight termination system) : VR Flight Stop
- PRO Power Cutoff + padák.
Rádiové spojení:
- Primární: SBUS FRSKY X4R
- Sekundární: Zastavení letu – PPMSUM FRSKY D4R
Telemetrie:
- FRSKY S.PORT (Informace o telemetrii dostupné na displeji Taranis, upravitelný LUA skript)
- VR Link 868 / 915 (modul Mavlink)
- VR OSD – (překrývání videa hlavními informacemi o telemterii: nadmořská výška, GPS, baterie)
Funkce FPV:
- Integrovaná CCD kamera.
- 5.8 GHz Video TX.
- Přepínání obrazu mezi FPV kamerou a GoPro 4.
Další:
- Integrovaný Hallův senzor.
- Standartní zatížení 2 osový kloub + GoPro 4 Hero Black.
- Volitelný náklad o maximální hmotnosti 500g.
- Tříčlánková baterie o kapacitě 4000mAh.
- Speciální verze „drone code“ RaspberryPi.
Díky práci velké komunity lidí se skvělou kompetencí, vášní a technickými dovednostmi, spatřil tento projekt světlo světa a v neposlední řadě také díky Virtualrobotix a APM:Copter DEV týmu, který odvedl skvělou práci a přivedl tuto kvadrokoptéru na vyšší úroveň.
Nyní si může po intenzivní práci na zjednodušení a použitelnosti mnoha profesionálů užít flexibilitu a výkon této kvadrokoptéry.
Zdroj: diydrones.com