Kvadrokoptéra VR Spark 350

| Petr Minařík

Kvadrokoptéra VR Spark 350 byla stvořena po roce plném experimentů, vylepšování elektroniky, designu, použitelnosti pro zákazníka a možnosti použití pro komerční účely při respektování vládních omezeních o létání s drony (platí hlavně pro USA).

Kvadrokoptéra VR Spark 350 od společnosti Virtual Robotics | Zdroj: virtualrobotics.it

Kvadrokoptéra VR Spark 350 od společnosti Virtual Robotics | Zdroj: virtualrobotics.it

Roberto Navoni z firmy Virtualrobotix řekl: „Implementovali jsme řídicí systémy a ukončení letu, abychom zajistili dodržování Italských a Francouzských pravidel, nyní jsme začali pracovat na pravidlech pro USA, abychom dosáhli vysoké úrovně bezpečnosti a spolehlivosti. Současná konfigurace s bezkomutátorovým gyroskopem, GoPro 4 a padákem váží 1,3kg. Maximální vzletová váha je 1,8kg, aby se vyhovělo předpisům FAA a Evropským regulacím, které umožní menším dronům létat v omezených oblastích.“

„Momentálně podstupujeme experimentování, abychom dosáhli schválení pro komerční použití v Itálii a Francii. Prodej plánujeme v dubnu. Hledáme partnery, kteří nás podpoří při certifikaci VR Spark Section 333 FAA.“

Hlavní využití VR Spark 350:

  • Levné filmování.
  • Bezpečnost a záchrana.
  • Video inspekce.
  • Marketing (značkové drony pro propagaci – donášku)
  • Automatické funkce jako ‚follow me‘ (akční sporty)
  • Fotogrammetrie.
  • Trénování škol pro profesionální piloty.
  • Vhodný pro drony startupových společností a výzkumné projekty (např. H2020).

Příklad filmografie:

 

 

Příklad termálního senzoru na bázi infračervené kamery:

 

 

Tento multifunkční stroj si klade za cíl vstoupit jako protagonista do businessu s drony.
Má všechny potřebné funkce, aby byl Italskou odpovědí na čínský DJI Phantom. Disponuje jednoduchostí a přesností jako DJI Phantom, avšak s možností mnohem větší zátěže a flexibility.

Technické specifikace:

  • Inovativní italský design a speciální technologie nátěru.
  • Konfigurace rámu: Kvadrokoptéra.
  • Vrtule: 9×4,5 (příp. 10×4,5).
  • Motory: 980kV.
  • Doba letu: 18 minut.
  • Váha: 1,3 kg při plné konfiguraci s kloubem, kamerou GoPro 4 a padákem.
  • Řízení letu: VR Brain 5.2 PRO (přizpůsobení VR SPARK).
  • GPS: VR GPS 8 GNSS navigační systém dual mode GPS / GLONASS.
  • Systém ukončení letu (lepší překlad mě nenapadl z anglického – Flight termination system) : VR Flight Stop
  • PRO Power Cutoff + padák.

 

 

Rádiové spojení:

  • Primární: SBUS FRSKY X4R
  • Sekundární: Zastavení letu – PPMSUM FRSKY D4R

Telemetrie:

  • FRSKY S.PORT (Informace o telemetrii dostupné na displeji Taranis, upravitelný LUA skript)
  • VR Link 868 / 915 (modul Mavlink)
  • VR OSD – (překrývání videa hlavními informacemi o telemterii: nadmořská výška, GPS, baterie)

Funkce FPV:

  • Integrovaná CCD kamera.
  • 5.8 GHz Video TX.
  • Přepínání obrazu mezi FPV kamerou a GoPro 4.

Další:

  • Integrovaný Hallův senzor.
  • Standartní zatížení 2 osový kloub + GoPro 4 Hero Black.
  • Volitelný náklad o maximální hmotnosti 500g.
  • Tříčlánková baterie o kapacitě 4000mAh.
  • Speciální verze „drone code“ RaspberryPi.

Díky práci velké komunity lidí se skvělou kompetencí, vášní a technickými dovednostmi, spatřil tento projekt světlo světa a v neposlední řadě také díky Virtualrobotix a APM:Copter DEV týmu, který odvedl skvělou práci a přivedl tuto kvadrokoptéru na vyšší úroveň.

Nyní si může po intenzivní práci na zjednodušení a použitelnosti mnoha profesionálů užít flexibilitu a výkon této kvadrokoptéry.

Další vzhled kvadrokoptéry VR Spark 350 od společnosti Virtual Robotics | Zdroj: virtualrobotics.it

Další vzhled kvadrokoptéry VR Spark 350 od společnosti Virtual Robotics | Zdroj: virtualrobotics.it

 

 

Zdroj: diydrones.com

Komentáře (0)Vstup do diskuse