Phantom 3 Advanced – Test Follow Me v údolí

| Igor Vlahovič

U dronu DJI Phantom 3 Advanced jsem sice funkci Follow Me již zkoušel, ale prozatím pouze na polích bez převýšení a možných překážek. Tato funkce je závislá na kvalitě GPS signálu a to jak na dronu, tak na telefonu/tabletu. 

Především dostatečný počet satelitů na „pozemní stanici“ zajišťuje větší přesnost při sledování. Na otevřeném prostoru je vše mnohem jednodušší. Napomůže tomu i znalost terénu, kterým se pohybujeme.

Vliv údolí na funkci Follow Me

Situace se mění, pokud chceme využít tuto funkci například v údolí. Zde má ve většině případů Phantom letící v dané výšce dostatečný počet satelitů. Ovšem pokud se pilot s mobilním zařízením nachází na pozemní komunikaci a nemá dostatečně citlivý příjem GPS signálu, pak mohou nastávat problémy v podobě výpadků v průběhu sledování. 

Pokud vám aplikace DJI GO ohlásí, že signál GPS je slabý, Phantom se zastaví a vy musíte vše aktivovat znova. Před vlastním spuštěním funkce sledování však máte na výběr ze dvou možností a to: Návrat na místo startu a Přistání. 

Tipy pro funkci Follow Me

Možnost visení není možné použít. Je tedy dobré sledovat chování dronu a v případě krátkého výpadku obrazového nebo řídícího signálu si jej okamžitě převzít (stačí přepnout krátce do ATTI a zpět do GPS). 

Při letu údolím by kamera měla směřovat dopředu, aby pilot mohl reagovat na zvyšující se terén v případě stoupání a nehavaroval. Musíme si uvědomit, že dron letí od místa vzletu v dané letové hladině a je na pilotovi, aby ji upravoval dle potřeby. 

Osobně mám vyzkoušeno, že i když se pilot nachází uvnitř vozidla, které v podstatě brání volnému šíření obou signálů, neměl jsem problém s výpadky ani v případě, že jsem letěl s Phantomem za vozidlem a sledoval jsem jak automobil, tak scenérii krajiny.

Dávejte pozor na to, kde létáte

Když je údolí hlubší, dron nemusí přesně dodržovat nastavený úhel záběru, ze kterého vás má sledovat. O to větší si musíte dávat pozor na prostor kolem sebe. Raději bych volil větší výšku pro let, kde mám vždy dostatečnou rezervu pro manévrování.

Navíc máte možnosti v průběhu sledování měnit pozice sledování. Takže pokud couváte, je potřeba mít dron na dohled, aby se zamezilo možné kolizi s překážkou.

Toto byl test, kde jeden řídil vozidlo a pilot se výhradně věnoval pilotáži Phantoma. Zde k žádným výpadkům nedošlo. V dalším testu si však demonstrujeme některé výše uvedené skutečnosti.

 

Kategorie: Testy dronů | DJI

Štítky: Phantom 3 Advanced

Komentáře (0)Vstup do diskuse