Co mají společné firmy Apple a DJI?

| Petr Minařík

Apple i DJI jsou průkopnické společnosti, které pomyslně stojí nad všemi ostatními ze svého oboru. S tímto tvrzením budou někteří z vás pravděpodobně nesouhlasit. Avšak co mají tyto společnosti společné? Co stojí za jejich úspěchem?

1. Inovativní technologie

Apple je synonymum pro nejnovější a uživatelsky přívětivé technologie. iPad, iPhone a MacBook jsou jen některé z příkladů schopnosti Applu vytvořit inovativní a populární produkty.

Společnosti DJI se daří něco podobného v oblasti dronů. Prodává mnohem více dronů po světě než kterákoliv jiná společnost. Jak to dělají? DJI je totiž v čele technologie dronů a rozumí tomu, co zákazník žádá.

2. Povedený design

Kdo si někdy koupil produkt Applu, ví, že je zážitek otevírat krabici. Dýchne na vás takový zvláštní, ale zároveň příjemný pocit. Právě to je jeden z důvodů obrovského komerčního úspěchu.

Zdá se, jako by v tomto byla společnost DJI ovlivněna Applem. Kvadrokoptéra DJI Phantom je ikonická, pamětihodná a velmi populární. Zajímavé je, že tato kvadrokoptéra tvoří základ designu ostatních kvadrokoptér. Mnoho výrobců se inspiruje právě u DJI. Společnost DJI vyrábí i další produkty, ale vypíchneme zejména kvadrokoptéru Inspire 1. Ta se také stala velmi rychle osobitým a vizuálně přitažlivým dronem.

 Inspire1-black.jpeg

DJI Inspire 1 Pro Black Edition | Zdroj: dji.com

3. Obchodní značka

Můžete si být jisti, že lidé v Applu vědí pár věcí o brandingu. Vždyť také operují s kapitalizací 700 miliard dolarů. Vše začíná jejich slavným logem a pokračuje vším ostatním, co dělají – včetně fyzických obchodů a webových stránek.

DJI zažilo v posledních letech obrovský růst. Aby však byla firma tak rychle tak velká, musela se naučit něco o brandingu. Mají jednoduché, avšak chytlavé logo a podmanivé heslo: “The Future of Possible”. Jejich čisté webové stránky bohaté na videa jsou také srovnatelné s těmi, které provozuje Apple.

 apple-a-dji-loga.jpg

Loga společností Apple a DJI | Zdroj: apple.com, dji.com

4. Věrní zákazníci

Bez zákazníků, mohou nové nápady i produkty velmi rychle zmizet do éteru. Avšak jednou věcí si můžeme být 100% jistí: Apple má neuvěřitelně věrné zákazníky. Mnozí zákazníci jsou tak nadšení pro Apple, že si koupí nejnovější produkt Apple (a ne zrovna levný), i když jej vůbec nepotřebují.

U DJI je to velice podobné. Společnosti se totiž podařilo, aby bylo létání s drony DJI vzrušující a obohacující. Majitelé produktů DJI se rádi učí, sdílí a jsou členy DJI komunity. Samozřejmě, že kvalita produktů DJI hraje také klíčovou roli, proč si člověk koupí raději produkt od DJI a následně zůstane věrný.

5. Náskok

I když nejsou všechny produkty Applu úplně originální, byl jim přidán dotek “Apple”, který nastavuje měřítko pro ostatní společnosti. Parádním příkladem je například iPad, který se rychle po uvedení na trh stal velmi úspěšným produktem. Konkurenti se tedy ocitli v nutnosti “hrát si na honěnou”.

Společnost DJI byla založena v roce 2006 Frankem Wangem. Za pouhých 9 let vzala svět útokem. Zaměření na civilní drony jí dodalo potřebný spád. Měla totiž správné produkty ve správný čas. Ostatní společnosti si to později uvědomily a nyní skáčou do rozjetého vlaku (GoPro, Sony nebo Samsung jsou toho příkladem).

Apple i DJI toho mají rozhodně mnoho společného. Kdo ví, možná se v budoucnu dočkáme nějaké spolupráce mezi těmito dvěma společnostmi.

Zdroj: flightbots.com

Kategorie: Články

Štítky: DJI, Apple

Komentáře (0)Vstup do diskuse